Batı Karadeniz bölgesinde 1998’de meydana gelen ve özellikle Bartın’ı yerle bir eden sel felaketinin ardından Dünya Bankasınca verilen 57 milyon doların akibeti tartışma konusu oldu.
Bartın Çevre Meclisi, paraların nerelere harcandığını önce Başbakanlık’a sordu, “Devlet sırrıdır, veremeyiz” cevabı aldı. Ardından da Dünya Bankası’na sordu, oradan da “Sizin yetkililer sır diyorsa, biz de açıklayamayız” denildi.
Bartın’ı yerle bir eden sel felaketinin ardından Dünya Bankası tarafından “Türkiye Sel ve Deprem Önleme Projesi(TEFER)” adıyla bir proje hazırlandı. Proje çerçevesinde, sadece Bartın’a 57 milyon dolar ayrıldı.
Proje kapsamında yapımına karar verilen Kirazlıköprü Barajı’nın temeli de 1999’da, dönemin Başbakan yardımcısı Mesut Yılmaz tarafından atıldı.Aradan geçen 16 yıla rağmen bu baraj tamamlanmadı. 11.5 milyon lira harcanarak 2002’de açılması gereken baraj için bugüne kadar 149 milyon lira harcandı.
DEVLET SIRRI
Bartın Çevre Meclisi, 3.5 yılda bitmesi gerekirken yıllardır sürüncemede bulunan barajı ve sel felaketlerini önlemek için Dünya Bankası’nca ayrılan 57 milyon doların akıbetini Başbakanlık’a sordu. Meclis Üyesi Ayşe Sevtap Uzun tarafından Bilgi Edinme Kurulu’na sorulan soruya “Devlet sırrıdır. Cevap veremeyiz” yanıtı geldi.
Bu konuda açtıkları davaları da “devlet sırrı” gerekçe gösterilerek kaybeden Bartın Çevre Meclisi, son çare olarak sorularını Dünya Bankası’na yöneltti. Ancak Dünya Bankası da,“Sizin yetkililerin açıklamak istemediği bir konuyu bizim açıklamamız sözleşmeye aykırı olur” diyerek topu Türk makamlarına attı.
Sözcü’ye konuşan Ayşe Sevtap Uzun, “Anlayacağınız Dünya Bankasının kredilendirdiği projede paralar boşa gitmiş. Sadece Kirazlıköprü Barajı değil, Bartın’da projeler dahilinde yapılması gereken birçok şey de yapılmadı. Defalarca ihale açıldı. İddialara göre, Çaycuma’da 3 yıl önce yıkılan ve 15 kişinin öldüğü köprü de bu proje dahilinde yapılması gereken bir köprüydü’’ dedi.
SONU GELMEDİ
Ayşe Sevtap Uzun’un başvurusu üzerine DSİ 23’üncü Bölge Müdürlüğü’nün önce “Verilmesi uygun olmayan bilgi” dediği ama daha sonra yapılan şikayet üzerine verilmek zorunda kalınan bilgiye göre, “Bitmeyen baraj” için bugüne kadar yapılan harcamalar şöyle:
Tüneller, köprü, kazı ve röleksayon yolu için toplam: 136 milyon 410 bin 199 TL
Enerji nakil hattı güzergah değişikliği: 1.6 milyon TL
Proje revizyonu: 1 milyon 425 bin 408 TL
İkmal: 9 milyon 864 bin 469 TL
Bartın Çevre Meclisi, paraların nerelere harcandığını önce Başbakanlık’a sordu, “Devlet sırrıdır, veremeyiz” cevabı aldı. Ardından da Dünya Bankası’na sordu, oradan da “Sizin yetkililer sır diyorsa, biz de açıklayamayız” denildi.
Bartın’ı yerle bir eden sel felaketinin ardından Dünya Bankası tarafından “Türkiye Sel ve Deprem Önleme Projesi(TEFER)” adıyla bir proje hazırlandı. Proje çerçevesinde, sadece Bartın’a 57 milyon dolar ayrıldı.
Proje kapsamında yapımına karar verilen Kirazlıköprü Barajı’nın temeli de 1999’da, dönemin Başbakan yardımcısı Mesut Yılmaz tarafından atıldı.Aradan geçen 16 yıla rağmen bu baraj tamamlanmadı. 11.5 milyon lira harcanarak 2002’de açılması gereken baraj için bugüne kadar 149 milyon lira harcandı.
DEVLET SIRRI
Bartın Çevre Meclisi, 3.5 yılda bitmesi gerekirken yıllardır sürüncemede bulunan barajı ve sel felaketlerini önlemek için Dünya Bankası’nca ayrılan 57 milyon doların akıbetini Başbakanlık’a sordu. Meclis Üyesi Ayşe Sevtap Uzun tarafından Bilgi Edinme Kurulu’na sorulan soruya “Devlet sırrıdır. Cevap veremeyiz” yanıtı geldi.
Bu konuda açtıkları davaları da “devlet sırrı” gerekçe gösterilerek kaybeden Bartın Çevre Meclisi, son çare olarak sorularını Dünya Bankası’na yöneltti. Ancak Dünya Bankası da,“Sizin yetkililerin açıklamak istemediği bir konuyu bizim açıklamamız sözleşmeye aykırı olur” diyerek topu Türk makamlarına attı.
Sözcü’ye konuşan Ayşe Sevtap Uzun, “Anlayacağınız Dünya Bankasının kredilendirdiği projede paralar boşa gitmiş. Sadece Kirazlıköprü Barajı değil, Bartın’da projeler dahilinde yapılması gereken birçok şey de yapılmadı. Defalarca ihale açıldı. İddialara göre, Çaycuma’da 3 yıl önce yıkılan ve 15 kişinin öldüğü köprü de bu proje dahilinde yapılması gereken bir köprüydü’’ dedi.
SONU GELMEDİ
Ayşe Sevtap Uzun’un başvurusu üzerine DSİ 23’üncü Bölge Müdürlüğü’nün önce “Verilmesi uygun olmayan bilgi” dediği ama daha sonra yapılan şikayet üzerine verilmek zorunda kalınan bilgiye göre, “Bitmeyen baraj” için bugüne kadar yapılan harcamalar şöyle:
Tüneller, köprü, kazı ve röleksayon yolu için toplam: 136 milyon 410 bin 199 TL
Enerji nakil hattı güzergah değişikliği: 1.6 milyon TL
Proje revizyonu: 1 milyon 425 bin 408 TL
İkmal: 9 milyon 864 bin 469 TL