Flash Macromedia nın 1997 yılında Future Splash Animator firmasını
satın alarak sahip olduğu arayüz programının adıdır.Bu program
sayesinde çok küçük yer tutan ve kaliteli görünen vektör tabanlı
animasyonlar yapılır. Ayrıca ses dosyalarını sıkıştırması ile bir çok
uygulamada büyük avantajlar sağlanır.HTML içine kolay yerleştirilmesi
FLASH ı internetin kaçınılmaz bir parçası haline getirmiştir.
Animasyon temel olarak canlandırma anlamına gelmektedir. Flash
animasyonlarını web siteleri ve mutimedia cd lerde kullanmak için
hazırlayabilirsiniz. Orneğin bir web sitesindeki düğmeleri reklam
bannerlerini flash ile yaptığınızda animasyonların üzerinde kullanıcı
etkileşimi cok daha fazla olucaktır.İnternet üzerinde kullanılan
grafiklerin coğu jpeg yada gif tipindeki bit işlem pigzel tabanlı
dosyalardır. Bu dosyaların boyutları ıle goruntulenme surelerı dogru
orantılıdır. Yani büyük boyuttaki dosyaların internet üzerinden
görüntülenmeside uzun sürer. Vektör tabanlı grafikler cok daha az yer
kaplarlar. Görüntülemeleri daha hızlı gerçekleşir. Dosya boyutları
resımlerde oldugu gibi en ve boy değişkenlerine bağlı değildir. Aksine
cok yoğun grafikler içeren dosya az yer kaplayabilir. Dosya boyutunu
vektor tabanlı dosyada kullanılan karmasıklık ve ıcındekı teknıkler
belırler . Vertor tabanlı dosyaları kullanmak internet üzerinden
görüntü transferi yapmanın en verimli yollarındandır.Flash vektör
tabanlı dosyalar olusturma yeteneğine sahip popüler bir programdır .
Flash cok sayıdaki aracı ile size komplex yada basit calışmalar yapma
olanağı sağlar. Flashın bu nedenli yaygın kullanılmasının bir diğer
nedeni ise sahip oldugu animayon araclarıdır. Animasyon aracları size
flash yada başka bir grafik programı ıle hazırladıgınız grafikleri
canlandırma olanagı sunar. Bunların yanındada Flash ses ekleme ve
duzenleme gıbı yeteneklere sahıptır. Animasyonlarınızı ses yada müzik
ekleyerek daha dikkat cekiçi bir hale getirebilirsinizİnteraktif web
sayfalarının etkileşimini Flash ile oluşturmanız mümkündür. Kullanıcı
sayfanız üzerinde yer alan bir öğenin üzerine geldiğinde ortaya çıkıcak
olan hareket ve seslerle etkileşimi daha çekiçi hale getirebilirsiniz.
Araç Kutusu
Tools
1. Selection tool (V) : Çalışma alanımızdaki şekilleri düzenlemek, yerini değiştirmek, değişiklikler yapmak vb. için kullanılır.
2. Subselection Tool (A) : Herhangi bir araçla oluşturduğumuz şekilleri
ve şekillerin dış çizgilerini değiştirmek için kullanılır.
3. Free Transform Tool (Q) : Oluşturduğumuz şekillerin boyutlarını, duruşlarını vb. değiştirmek için kullanılır.
4. Gradient Transform Tool (F) : iki ya da daha çok renkli (geçişli
renkler) şekiller oluşturduğumuzda renklerin yerlerini ayarlamak için
kullanılır.
5. Line Tool (N) : Düz çizgiler çizmek için kullanılır.
6. Losso Tool (L) : Bu araçla özgürce çizim yaparak nesne üzerinde seçim oluşturabiliriz.
7. Pen Tool (Y) : Düzgün bir şekilde çizimyapmak ve tumuşak eğriler oluşturmak için kullanılır.
8. Text Tool (B) : Yazı yazmak için kullanılır.
9. Oval Tool (O) : Oval şekiller oluşturmak için kullanılır. Bu
şekillerin iç dolgu ve dış çizgi renklerini colors bölümünden seçiyoruz.
10. Rectangle Tool (R) : Kare ve dikdörtgen şekiller oluşturmak için
kullanılır. Bu şekillerin renklerini yine colors bölümünden seçiyoruz.
11. Pencil Tool (Y) : Kalem olarak kullanılır. İstediğimiz gibi şekil vb. çizebiliriz.
12. Brush Tool (B) : Fırça gibi kullanarak boyama ve çizim yapmamıza yardımcı olur.
13. Ink Bottle Tool (S) : Mürekkep etkisi ile boyama yapmamıza yardımcı olur.
14. Paint Bucket Tool (K) : Seçtiğimiz alanı seçtiğimiz renkle bu boya kovası yardımıyla doldurabiliriz.
15. Eyedropper Tool (I): Renk seçim aracıdır. İstediğimiz rengin
üzerine bu aracı getirirsek o rengin color bölümünde seçildiğini
görürüz.
16. Eraser Tool (E) : Silgi olarak istediğimiz gibi kullanabiliriz.
View
17. Hand Tool (H) : ekran boyutundan büyük olan şekilleri, yani ekranın
dışına kayan bölgeleri görebilmek için kullanılır. Bu araçla ekranı
tutup istediğimiz yönde gezdirebiliriz.
18. Zoom Tool (M, Z): ekrandaki şeklimizi yakınlaştırıp uzaklaştırmak için kullanırız. Zumlama yani.
Colors
19. Stroke Color: Oluşturduğumuz şekillerin dış çerçeve rengini belirlemek için kullanılır.
20. Fill Color: Oluşturduğumuz ya da oluşturacağımız şekillerin iç dolgu rengini belirlemek için kullanılır.
21. Black end White: Bu da şekillerimizin rengini siyah & beyaz yapar.
22. No Color: Seçimimize göre Fill color veya Stroce Color'a renk
vermez. Renksiz bir uygulma için kullanılır. Mesela bir kare şekil
çizeceksiniz ancak bu şeklin dış çerçevesi olmasın istiyorsanız stroce
color aracını seçip buradan no color olarak ayarlamanız gerekecek.
23. Swap Colors: Seçtiğimiz şeklin iç dolgu ve dış çerçeve renklerinin
yerini değiştirir. Yani dış çerçeve rengi iç dolgu rengi olur, iç dolgu
rengi de dış çerçeve rengi olur.
24. Options: Tools bölümünden herhangi bir aracı seçtiğimizde options
bölümünün değiştiğini göreceksiniz. Yani her seçtiğimiz aracın da kendi
içinde özellikleri var. Bunları options bölümünden düzenleyeceğiz. Bu
bölümün özelliklerini araçları kullanırken deneme yanılma yoluyla
kolaylıkla öğrenebiliriz. Bu alanı ayrıntılı olarak anlatma ihtiyacı
duymadım.
elimden geldiği kadar öz ve anlaşılır şekilde anlatmaya çalıştım. Faydalı olması dileğiyle..
satın alarak sahip olduğu arayüz programının adıdır.Bu program
sayesinde çok küçük yer tutan ve kaliteli görünen vektör tabanlı
animasyonlar yapılır. Ayrıca ses dosyalarını sıkıştırması ile bir çok
uygulamada büyük avantajlar sağlanır.HTML içine kolay yerleştirilmesi
FLASH ı internetin kaçınılmaz bir parçası haline getirmiştir.
Animasyon temel olarak canlandırma anlamına gelmektedir. Flash
animasyonlarını web siteleri ve mutimedia cd lerde kullanmak için
hazırlayabilirsiniz. Orneğin bir web sitesindeki düğmeleri reklam
bannerlerini flash ile yaptığınızda animasyonların üzerinde kullanıcı
etkileşimi cok daha fazla olucaktır.İnternet üzerinde kullanılan
grafiklerin coğu jpeg yada gif tipindeki bit işlem pigzel tabanlı
dosyalardır. Bu dosyaların boyutları ıle goruntulenme surelerı dogru
orantılıdır. Yani büyük boyuttaki dosyaların internet üzerinden
görüntülenmeside uzun sürer. Vektör tabanlı grafikler cok daha az yer
kaplarlar. Görüntülemeleri daha hızlı gerçekleşir. Dosya boyutları
resımlerde oldugu gibi en ve boy değişkenlerine bağlı değildir. Aksine
cok yoğun grafikler içeren dosya az yer kaplayabilir. Dosya boyutunu
vektor tabanlı dosyada kullanılan karmasıklık ve ıcındekı teknıkler
belırler . Vertor tabanlı dosyaları kullanmak internet üzerinden
görüntü transferi yapmanın en verimli yollarındandır.Flash vektör
tabanlı dosyalar olusturma yeteneğine sahip popüler bir programdır .
Flash cok sayıdaki aracı ile size komplex yada basit calışmalar yapma
olanağı sağlar. Flashın bu nedenli yaygın kullanılmasının bir diğer
nedeni ise sahip oldugu animayon araclarıdır. Animasyon aracları size
flash yada başka bir grafik programı ıle hazırladıgınız grafikleri
canlandırma olanagı sunar. Bunların yanındada Flash ses ekleme ve
duzenleme gıbı yeteneklere sahıptır. Animasyonlarınızı ses yada müzik
ekleyerek daha dikkat cekiçi bir hale getirebilirsinizİnteraktif web
sayfalarının etkileşimini Flash ile oluşturmanız mümkündür. Kullanıcı
sayfanız üzerinde yer alan bir öğenin üzerine geldiğinde ortaya çıkıcak
olan hareket ve seslerle etkileşimi daha çekiçi hale getirebilirsiniz.
Araç Kutusu
Tools
1. Selection tool (V) : Çalışma alanımızdaki şekilleri düzenlemek, yerini değiştirmek, değişiklikler yapmak vb. için kullanılır.
2. Subselection Tool (A) : Herhangi bir araçla oluşturduğumuz şekilleri
ve şekillerin dış çizgilerini değiştirmek için kullanılır.
3. Free Transform Tool (Q) : Oluşturduğumuz şekillerin boyutlarını, duruşlarını vb. değiştirmek için kullanılır.
4. Gradient Transform Tool (F) : iki ya da daha çok renkli (geçişli
renkler) şekiller oluşturduğumuzda renklerin yerlerini ayarlamak için
kullanılır.
5. Line Tool (N) : Düz çizgiler çizmek için kullanılır.
6. Losso Tool (L) : Bu araçla özgürce çizim yaparak nesne üzerinde seçim oluşturabiliriz.
7. Pen Tool (Y) : Düzgün bir şekilde çizimyapmak ve tumuşak eğriler oluşturmak için kullanılır.
8. Text Tool (B) : Yazı yazmak için kullanılır.
9. Oval Tool (O) : Oval şekiller oluşturmak için kullanılır. Bu
şekillerin iç dolgu ve dış çizgi renklerini colors bölümünden seçiyoruz.
10. Rectangle Tool (R) : Kare ve dikdörtgen şekiller oluşturmak için
kullanılır. Bu şekillerin renklerini yine colors bölümünden seçiyoruz.
11. Pencil Tool (Y) : Kalem olarak kullanılır. İstediğimiz gibi şekil vb. çizebiliriz.
12. Brush Tool (B) : Fırça gibi kullanarak boyama ve çizim yapmamıza yardımcı olur.
13. Ink Bottle Tool (S) : Mürekkep etkisi ile boyama yapmamıza yardımcı olur.
14. Paint Bucket Tool (K) : Seçtiğimiz alanı seçtiğimiz renkle bu boya kovası yardımıyla doldurabiliriz.
15. Eyedropper Tool (I): Renk seçim aracıdır. İstediğimiz rengin
üzerine bu aracı getirirsek o rengin color bölümünde seçildiğini
görürüz.
16. Eraser Tool (E) : Silgi olarak istediğimiz gibi kullanabiliriz.
View
17. Hand Tool (H) : ekran boyutundan büyük olan şekilleri, yani ekranın
dışına kayan bölgeleri görebilmek için kullanılır. Bu araçla ekranı
tutup istediğimiz yönde gezdirebiliriz.
18. Zoom Tool (M, Z): ekrandaki şeklimizi yakınlaştırıp uzaklaştırmak için kullanırız. Zumlama yani.
Colors
19. Stroke Color: Oluşturduğumuz şekillerin dış çerçeve rengini belirlemek için kullanılır.
20. Fill Color: Oluşturduğumuz ya da oluşturacağımız şekillerin iç dolgu rengini belirlemek için kullanılır.
21. Black end White: Bu da şekillerimizin rengini siyah & beyaz yapar.
22. No Color: Seçimimize göre Fill color veya Stroce Color'a renk
vermez. Renksiz bir uygulma için kullanılır. Mesela bir kare şekil
çizeceksiniz ancak bu şeklin dış çerçevesi olmasın istiyorsanız stroce
color aracını seçip buradan no color olarak ayarlamanız gerekecek.
23. Swap Colors: Seçtiğimiz şeklin iç dolgu ve dış çerçeve renklerinin
yerini değiştirir. Yani dış çerçeve rengi iç dolgu rengi olur, iç dolgu
rengi de dış çerçeve rengi olur.
24. Options: Tools bölümünden herhangi bir aracı seçtiğimizde options
bölümünün değiştiğini göreceksiniz. Yani her seçtiğimiz aracın da kendi
içinde özellikleri var. Bunları options bölümünden düzenleyeceğiz. Bu
bölümün özelliklerini araçları kullanırken deneme yanılma yoluyla
kolaylıkla öğrenebiliriz. Bu alanı ayrıntılı olarak anlatma ihtiyacı
duymadım.
elimden geldiği kadar öz ve anlaşılır şekilde anlatmaya çalıştım. Faydalı olması dileğiyle..