KAZLIÇEŞME GÖZTEPE 15 DAKİKA
Göztepe-Kazlıçeşme arasında seyahat süresini 100 dakikadan 15 dakikaya indirecek olan Avrasya Tüneli'nde sona gelindi.
Yap-işlet-devret modeliyle Türk- Kore Ortak Girişimi ATAŞ sorumluluğunda, otomobiller için İstanbul Boğazı'nın altına yapılan 14,6 kilometrelik Avrasya Tüneli Projesi'nde çalışmalar 7/24 devam ediyor.
Yerin 106 metre altında inşa edilen tünelden günde 100 bin araç geçecek.TABELALAR YERLEŞTİRİLDİ
Proje kapsamında, Kazlıçeşme 'U Dönüş' yapısı tamamlanırken, Yenikapı ve Samatya alt geçitlerinin imalatı ve diğer yol işlerinde son aşamaya gelindi. Sarayburnu-Kazlıçeşme ile Harem- Göztepe arasındaki bağlantı yollarına tünel istikametini gösteren tabelalar da yerleştirildi.İLK GEÇİŞ CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN'DAN
Yer üstünde olduğu gibi yeraltında da hummalı bir çalışma yürütülüyor. Tünelin asfalt çalışması tamamlandı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, yarın kendi kullanacağı makam otomobiliyle Avrupa yakasından Asya yakasına geçerek tünelden ilk geçişi gerçekleştirecek.AÇILIŞ 20 ARALIK'TA
2011 yılında başlanan, 1 milyar 250 milyon dolarlık yatırımla yapılan tünelin açılışının 20 Aralık'ta yapılacağı belirtildi.
Türkiye'de ilk kez bir tünelde tam LED aydınlatma kullanılacak. Tünelde kademeli aydınlatma sistemi de uygulanacak. Böylece tünel giriş ve çıkışlarında sürücülerin tünele ve gün ışığına kolayca adapte olmaları sağlanacak. Radyo frekanslarından sürücüler bilgilendirilecek. Diğer tünellerden farkı ise alt ve üst bölümlerdeki araçlara farklı frekanslardan bilgilendirilme yapılacak olması.600 METREDE BİR CEP VAR
Tünelde arıza yapan araçlar için her 600 metrede bir cep şeritleri bulunuyor. 7/24 kapalı devre kamera ve olay algılama sistemleriyle izlenecek tünelde, acil bir durumda hızla müdahale edilebilecek.GİŞELER TAMAMLANIYOR
Avrasya Tüneli'nde Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde uygulanan Serbest Geçiş Sistemi yerine hali hazırda Boğaz Köprüsü'nde uygulanan şeritler arası ada barındıran gişe yapıları yapılacak. Ücret toplama sadece otomatik sistemler üzerinden yapılacak olup trafik sıkışıklığına yol açabilecek nakit toplama olmayacak. Buna karşın OGS ve HGS kullanıcıları için farklı şeritler olmayacak, tüm şeritlerden geçiş yapılabilecek.