gnlmekan, en sade haliyle her türlü performansın sadece çalışmak suretiyle mümkün olduğunu savunan yenilikçi bir kültür ve sanat platformudur. Bu nedenle de şehir merkezinin dışında, bir ara sokakta varlık gösteriyor. 80 metrekarelik kapalı alanı ve 100 metrekarelik bahçesiyle prova, performans, söyleşi, seminer ve atölyeler için farklı kullanım amaçları ile etkinliklere hitap eden gnlmekan, sizi de bekliyor.
gnlmekan, yenilikçi ve kreatif bir kültür sanat platformudur. Birlikte üreten, çalışan, sahne alan bir ekip tarafından tasarlanmıştır. 2011 yılında Türk-Alman kökenli yazar, yönetmen ve oyuncu Turgay Doğan etrafında oluşan tiyatro topluluğu gnlev ile başlayan bir sürecin 2015 yılında geldiği noktadır.
'Yüksek Derece', 204:342 ve 'Site' gibi başarılı prodüksiyonlar ve yarattığı kendine özgü tiyatro dili ve anlatımıyla tanınan topluluk, sanatın sınırlarını açmak eğilimi içerisinde gnlmekan’ı oluşturma sürecine girmiştir. gnlmekan ekibi, odağına yaratıcı düşünceyi koyarak genellikle sanatın şehirdeki alışılagelmiş̧ yansımalarına dair yeni şeyler söylemeyi ve denemeyi sever.
İstanbul’da ve fakat İstanbul’un meşhur kaosundan oldukça uzakta bir alan burası. Sanat da göğe bakmak, nefes almak ister. Ne de olsa hakkıdır.
gnlmekan’da 2015 Yaz Sezonu’nda verilecek atölye programı ekte bilginize sunulmaktadır. Atölyelerle ilgili detaylı bilgi ve kayıt için lütfen iletişime geçiniz.
İletişim Telefon: 0 530 5423699
Adres: Rumelikavağı, Dere Sokak 32/A Sarıyer – İstanbul
www.gnlmekan.com e-posta: info@gnlmekan.com
YETİŞKİNLER İÇİN
- OYUNCULUK VE OLMAK - Turgay Doğan
Başlangıç: 27 Haziran
Bitiş: 22 Ağustos
Haftada 1 gün, 5 saat
8 hafta
Temel oyunculuk çalışmalarının yapılacağı atölyede oyuncu, sahnede olma gerçekliği içerisinde fiziksel ve ruhsal alanlarını saptama olanağına sahip olacaktır. Ses, hareket, ritim, devinim ve reaksiyon, durmak ve dinlemek gibi başlıklar altında temel bir eğitim alacaktır. Profesyonel oyuncu olmak isteyenlerin katılımına açıktır. Konservatuvar eğitimi almak isteyen gençler için de önerilmektedir. Haftada 5 saat, 8 hafta boyunca sürecek atölyenin ardından ikinci 8 haftalık eğitim süreci başlayacaktır.
- OYUN YAZARLIĞI – Turgay Doğan
Başlangıç: 17 Haziran
Bitiş: 5 Ağustos
Haftada 1 gün, 3 saat
8 hafta
Yeni bir dünya yaratmak. Her şeyiyle: Dili, hareketi, karakteri, zamanı, kanunları, ritmiyle… Anlatmak zorunda olduğumuz öyküler var. Yaşantımıza giren, peşimizi bir türlü bırakmayan. Rahatsız eden… İçgüdüsel olarak içimizde çevirip durduğumuz kelimeler ve öyküler, kendilerine yol bulmaya çalışarak olma savaşımı içindeyse, yazmak zorundayızdır. “Ruhu rahat bırakmak“, bir serüvenin başlangıcıdır. Bizi sınırlara, duvarlara, korkulara götüren, hiç beklemediğimiz kelimelerle karşılaştıran bir yolculuk.
İçinde bulunduğumuz zamanı nasıl kavrayabiliriz? Algımız ne kadar temiz? Ne kadar taraflıyız dünyaya bakarken? Zamanımızın dili, bu dilin ritmi nedir? Tiyatro metni yazmak, tüm bu sorulara cevap bulmaya çalışmaktır. Daha da önemlisi, soruları sorma cesaretini kendimizde bulmak. Sahne yeni metinler bekliyor.
- YARATICI YAZMAK– Ayça Güçlüten
Başlangıç: 23 Haziran
Bitiş: 11 Ağustos
Haftada 1 gün, 3 saat
8 hafta
Okur kimliğinizin yanına yeni bir kimlik, başka bir görme biçimi iliştiriyoruz. Yazmak sizin için yeni bir deneyim mi olacak? En başından başlıyoruz. Zaten yazıyorsunuz ama disiplin ve yöntem konusunda çıkmazlarınız mı var? Bu atölyede yazıyoruz, okuyoruz ve buluyoruz. Biçimi ne olursa olsun, metinle başa çıkmanın yollarını birlikte tarıyoruz. Edebiyat, felsefe ve kurmaca üzerinden sizin yazı karakterinizi beraberce buluyoruz. Yazı tutkusuna ve cesaretine sahip kalemleri bekliyoruz.
- TEMEL FOTOĞRAFÇILIK- Aykut Özlü
Başlangıç: 18 Haziran
Bitiş: 9 Temmuz
Haftada 1 gün, 3 saat
4 hafta
“Mimari müziğin dondurulmuş halidir,” der Goethe. O zaman fotoğrafın da dondurulmuş şiir olduğunu söylemekte bir sakınca yoktur. Işıkla resim çizmek, o anı dondurup insanlığın hizmetine sunmak, sözsüz bir şiiri iki boyutlu bir düzlem üzerinde okuyabilmektir. Bu şiiri yazabilmek ve bu okumayı yapabilmek için
fotoğrafın matematiğini öğrenmek gerekir. Bu matematiği anlamanın ilk ögesi fotoğraf makinesinin çalışma prensibini bilmektir. Bu prensip her ne kadar zamanla, teknolojiyle değişse de fotoğrafın matematiği çok da fazla değişmemektedir. Bu yüzden de derslerde fotoğrafın bileşenleri, ekipmanları -objektifler, diyafram, enstantane, ışık- ve fotoğrafın tarihini anlamak önem taşımaktadır. Bu bileşenleri doğru öğrenmek asıl amaç olan doğru fotoğrafa giden pratik bilgiye ulaşmayı sağlar. Net, doğru pozlanmış, hikayesi olan, iyi kompozisyon öğelerini taşıyan fotoğraf; fotoğraf sanatında ilk önce ulaşılması gereken noktadır. Fotoğraf pratik ve uygulanabilir olmalıdır. Sınıf içi görseller ve slaytlar eşliğinde devam eden derslerde adım adım istenilen fotoğrafa ulaşmak için yola koyulacağız.
- Yoga temelli NEFES VE BEDEN Atölyesi – Armağan Arslantürk
Başlangıç: 18 Mayıs
Bitiş: 20 Haziran
Haftada 2 gün, 1 saat 15 dk
Ücretsiz
Bu atölyenin amacı, şehir hayatı ve sınav stresinin gençlerde yarattığı gerginlik, odaklanma zorluğu, hareketsizlik, dengesiz enerji ve benzerleri gibi olumsuz etkileri tanımak ve bunların giderilmesine yardımcı olmaktır. Yaklaşık 1 saat 15 dakika süren çalışmalarda rahat ve sağlıklı nefes, konsantrasyona yönelik güçlenme ve esneme egzersizleri uygulanır. Bu egzersizler bedene esneklik ve güçlü bir kas yapısı kazandırır; fiziksel, ruhsal ve zihinsel dengenin sağlanmasını olumlu yönde etkiler; stresi azaltarak dikkat becerisini yükseltir, uyku kalitesini arttırır, bağışıklık sistemini güçlendirir. Atölye ile edinilen bilgi ve deneyimlerin günlük hayata yayılabilmesi ve bireysel olarak
uygulanabilmesi mümkündür. Uygulamaya herkes katılabilir, yaş sınırı yoktur.
Varsa sağlık sorunlarının uygulama öncesinde eğitmenle paylaşılması gerekir.
- DOĞAÇLAMA TİYATRO Atölyesi – Armağan Arslantürk
Başlangıç: 5 Temmuz
Bitiş: 30 Ağustos
Haftada 1 gün, 3 saat
8 hafta
Bu atölyede anındalık, yaratıcılık, farklı düşünme, ortak paydada buluşma, uyum, farkındalık ve iletişim becerilerini geliştiren doğaçlama egzersizleri ve oyunları uygulanır. Bu uygulamalar sahne deneyimine ve/veya hayatın kendisine yönelik enerjik ve eğlenceli çalışmalardır. Bu yönüyle doğaçlama; tiyatrodaki tanımının yanı sıra, zihinsel üretkenlik, kendini ifade etme ve sosyal iletişim becerileri üzerindeki olumlu etkileriyle kişisel gelişime katkıda bulunur.
- YARATICI DRAMA – Gizem Tataroğlu
Başlangıç: 26 Haziran
Bitiş: 23 Ağustos
Haftada 2 gün, 2 saat
4 hafta / 8 hafta
2 ay boyunca doğanın içinde gerçekleşecek Yaratıcı Drama Atölyesinin temel amacı; yaratıcılığa doğru giden yolda hayal gücü ateşleyicilerini keşfederek öğrenme motivasyonu geliştirmek ve etkin bir ifade dili oluşturmaktır. Başka bir deyişle, birlikte özgürlük ve gelişim alanı yaratmaktır.
- ADLER Tekniği Ağırlıklı SAHNE Çalışması – Ezgi Erdoğan
Başlangıç: 26 Haziran
Bitiş: 23 Ekim
Haftada 1 gün, 3 saat
16 hafta
“İnsan olarak gelişim ve oyuncu olarak gelişim eş anlamlıdır.“
Stella Adler
Stella Adler, oyuncunun yeteneğinin, onun hayal gücünde yattığına inanan, tiyatro ve sinema oyuncusu ve Adler tekniği eğitmeniydi. Stanislavsky ile metodu öğrenmiş, fakat bir oyuncunun, oyunla bağ kurmak için kendi geçmiş deneyimlerini canlandırmaya
ihtiyaç duymadığına inanmıştır. Bol bol düşünmeye, hayal gücünü zorlamaya, spesifik ve net olmaya, sıradanlıktan uzaklaşmaya odaklanan teknik, oyuncuya tekniğin temel taşlarını kavratacak egzersizlerle hem insani hali hem de oyunculuğu anlamaya geniş bir kapı açıyor. Oyuncunun sahip olması gereken hacim olgusunun da üstünde duran Adler tekniği, oyuncuların sahne için güçlü beden ve sese ihtiyacı olduğunu, böylelikle de eylemlerine hacim getirebileceğini savunur.
ÇOCUKLAR İÇİN
- YAZ OYUN OKULU– Armağan Arslantürk
Başlangıç: 4 Temmuz
Bitiş: 29 Ağustos
Haftada 1 gün, 2 saat (yaş grubuna göre 2 ayrı sınıf)
8 hafta
Bu atölyede gençler günümüz teknolojisinin derinleştirdiği bireysellikten biraz olsun uzaklaşarak, doğaçlama tiyatro temelli oyunlar oynar. Masallar, meslekler, doğa ve benzer konular üzerine hayallerin kurulup oyunlar içinde canlandırıldığı, "yaratıcılık" ve "oyun duygusu"nun ön planda olduğu bu oyunlarla gençlerin iletişim ve ifade becerileri, ses ve beden kullanımları eğlenceli bir şekilde gelişir. Gruplar yaş uyumu gözetilerek belirlenecektir. Katılım için sadece rahat kıyafetler ve oyun isteği gerekmektedir.
- YARATICI DRAMA– Gizem Tataroğlu
Başlangıç: 25 Haziran
Bitiş: 23 Ağustos
Haftada 2 gün, 2 saat (yaş grubuna göre 2 ayrı sınıf)
4 hafta / 8 hafta
Yaratıcılığa doğru giden yolda çocukların hayal gücü tetikleyicilerini keşfetmelerini ve kendilerine ait bir oyun alanı yaratmalarını sağlamaktır. Oyun alanında birlikte çalışma becerisi kazandırarak , öğrenme motivasyonlarını geliştirmek ve etkin bir ifade dili oluşturmalarına yardım etmektir. Atölyede; beden ısınma egzersizleri, nefes ısınma egzersizleri, top ile tanışma oyunları, ses ile çağrışım oyunları, heykel formunu tanıma ve canlandırma oyunları, eylem canlandırma oyunları, durum yaratma oyunları, birlikte öykü yaratma egzersizleri, bir öykünün, masalın , şiirin bir bölümünü doğaçlama egzersizleri, doğaçlamayı canlandırdıktan sonra değerlendirme egzersizleri, grup içi sorumluluk alma egzersizleri, fiziksel alanda yaratıcı hayal gücünü canlandırma
egzersizleri, ritim oluşturma egzersizleri ve nesnelerle öykü oluşturma egzersizleri yapılacaktır.
- BODY PERCUSSION – Onur Yusufoğlu
Başlangıç: 24 Haziran
Bitiş: 9 Eylül
Haftada 1 gün, 1 saat (yaş grubuna göre 2 ayrı sınıf)
12 hafta
Beden ve Ritim çalışması müzik ve hareketin bir arada düşünülüp icra edildiği bir çalışmadır. Bu çalışmada çocuklar hem ritim, tempo, zaman (ölçü, tartım), aksan gibi temel müzik kavramlarıyla tanışır, hem de kendi bedenleriyle olan ilişkilerini güçlendirip bedensel bütünlüklerine dair farkındalıklarını geliştirirler. Beden ve ritim çalışması başka bir deyişle ritim ve dansın temel prensiplerini bir arada uygulayarak çocukların motor fonksiyonlarının, beden koordinasyonlarının gelişimine katkıda bulunur ve daha sağlıklı bir bedensel gelişim sağlar. Çalışmada ilk 6 hafta sağ-sol koordinasyon egzersizleri (paradidles), zaman ve tempo egzersizleri, sonraki haftalarda ise ritim kompozisyon çalışması yapılacaktır. Ritim kompozisyon çalışması kolektif bir çalışma olduğundan bir arada çalışma, birbirini dinleme, aynı anda hareket etme, ortak hedef belirleme gibi konularda katkıları olacaktır. 12 haftalık çalışmanın sonunda çocukların, sergilemek üzere 3 ila 5 dakikalık bir performans üretmeleri öngörülmektedir.
- FOTOĞRAF ATÖLYESİ – Aykut Özlü
Eğitmenimiz Aykut Özlü, katılımcıların yaş grubuna ve talep ettikleri zaman dilimine göre özel bir program sunacaktır.
- ŞİFA SPİRALİ– Duygu Gündoğdu
Tarih: 14 Haziran Pazar
Saat: 14.00 – 18.00
7 – 10 yaş
Ücretsiz
Bir çok bitkiyi küçük bir alanda hep beraber kardeşçe yetiştirmeye ne dersiniz? Gelin, bir yandan şifalı otlarımızı dikip bir yandan da yararları hakkında bilgiler alarak keyifli bir gün geçirelim. Şifa spirali, bir çok şifalı otun yan yana dikilmesiyle oluşturulan spiral yapıdır. Ufak bahçelerde yer kazanmak adına ve şifalı otları tek bir alana toplama amacıyla yapılır. Ayrıca mandala kültürüne göre bir çok şifalı bitkinin bahçede spiral veya geometrik şekillerle yan yana gelmesinin bahçeye iyi bir şans getirdiği de düşünülür.
gnlmekan, yenilikçi ve kreatif bir kültür sanat platformudur. Birlikte üreten, çalışan, sahne alan bir ekip tarafından tasarlanmıştır. 2011 yılında Türk-Alman kökenli yazar, yönetmen ve oyuncu Turgay Doğan etrafında oluşan tiyatro topluluğu gnlev ile başlayan bir sürecin 2015 yılında geldiği noktadır.
'Yüksek Derece', 204:342 ve 'Site' gibi başarılı prodüksiyonlar ve yarattığı kendine özgü tiyatro dili ve anlatımıyla tanınan topluluk, sanatın sınırlarını açmak eğilimi içerisinde gnlmekan’ı oluşturma sürecine girmiştir. gnlmekan ekibi, odağına yaratıcı düşünceyi koyarak genellikle sanatın şehirdeki alışılagelmiş̧ yansımalarına dair yeni şeyler söylemeyi ve denemeyi sever.
İstanbul’da ve fakat İstanbul’un meşhur kaosundan oldukça uzakta bir alan burası. Sanat da göğe bakmak, nefes almak ister. Ne de olsa hakkıdır.
gnlmekan’da 2015 Yaz Sezonu’nda verilecek atölye programı ekte bilginize sunulmaktadır. Atölyelerle ilgili detaylı bilgi ve kayıt için lütfen iletişime geçiniz.
İletişim Telefon: 0 530 5423699
Adres: Rumelikavağı, Dere Sokak 32/A Sarıyer – İstanbul
www.gnlmekan.com e-posta: info@gnlmekan.com
YETİŞKİNLER İÇİN
- OYUNCULUK VE OLMAK - Turgay Doğan
Başlangıç: 27 Haziran
Bitiş: 22 Ağustos
Haftada 1 gün, 5 saat
8 hafta
Temel oyunculuk çalışmalarının yapılacağı atölyede oyuncu, sahnede olma gerçekliği içerisinde fiziksel ve ruhsal alanlarını saptama olanağına sahip olacaktır. Ses, hareket, ritim, devinim ve reaksiyon, durmak ve dinlemek gibi başlıklar altında temel bir eğitim alacaktır. Profesyonel oyuncu olmak isteyenlerin katılımına açıktır. Konservatuvar eğitimi almak isteyen gençler için de önerilmektedir. Haftada 5 saat, 8 hafta boyunca sürecek atölyenin ardından ikinci 8 haftalık eğitim süreci başlayacaktır.
- OYUN YAZARLIĞI – Turgay Doğan
Başlangıç: 17 Haziran
Bitiş: 5 Ağustos
Haftada 1 gün, 3 saat
8 hafta
Yeni bir dünya yaratmak. Her şeyiyle: Dili, hareketi, karakteri, zamanı, kanunları, ritmiyle… Anlatmak zorunda olduğumuz öyküler var. Yaşantımıza giren, peşimizi bir türlü bırakmayan. Rahatsız eden… İçgüdüsel olarak içimizde çevirip durduğumuz kelimeler ve öyküler, kendilerine yol bulmaya çalışarak olma savaşımı içindeyse, yazmak zorundayızdır. “Ruhu rahat bırakmak“, bir serüvenin başlangıcıdır. Bizi sınırlara, duvarlara, korkulara götüren, hiç beklemediğimiz kelimelerle karşılaştıran bir yolculuk.
İçinde bulunduğumuz zamanı nasıl kavrayabiliriz? Algımız ne kadar temiz? Ne kadar taraflıyız dünyaya bakarken? Zamanımızın dili, bu dilin ritmi nedir? Tiyatro metni yazmak, tüm bu sorulara cevap bulmaya çalışmaktır. Daha da önemlisi, soruları sorma cesaretini kendimizde bulmak. Sahne yeni metinler bekliyor.
- YARATICI YAZMAK– Ayça Güçlüten
Başlangıç: 23 Haziran
Bitiş: 11 Ağustos
Haftada 1 gün, 3 saat
8 hafta
Okur kimliğinizin yanına yeni bir kimlik, başka bir görme biçimi iliştiriyoruz. Yazmak sizin için yeni bir deneyim mi olacak? En başından başlıyoruz. Zaten yazıyorsunuz ama disiplin ve yöntem konusunda çıkmazlarınız mı var? Bu atölyede yazıyoruz, okuyoruz ve buluyoruz. Biçimi ne olursa olsun, metinle başa çıkmanın yollarını birlikte tarıyoruz. Edebiyat, felsefe ve kurmaca üzerinden sizin yazı karakterinizi beraberce buluyoruz. Yazı tutkusuna ve cesaretine sahip kalemleri bekliyoruz.
- TEMEL FOTOĞRAFÇILIK- Aykut Özlü
Başlangıç: 18 Haziran
Bitiş: 9 Temmuz
Haftada 1 gün, 3 saat
4 hafta
“Mimari müziğin dondurulmuş halidir,” der Goethe. O zaman fotoğrafın da dondurulmuş şiir olduğunu söylemekte bir sakınca yoktur. Işıkla resim çizmek, o anı dondurup insanlığın hizmetine sunmak, sözsüz bir şiiri iki boyutlu bir düzlem üzerinde okuyabilmektir. Bu şiiri yazabilmek ve bu okumayı yapabilmek için
fotoğrafın matematiğini öğrenmek gerekir. Bu matematiği anlamanın ilk ögesi fotoğraf makinesinin çalışma prensibini bilmektir. Bu prensip her ne kadar zamanla, teknolojiyle değişse de fotoğrafın matematiği çok da fazla değişmemektedir. Bu yüzden de derslerde fotoğrafın bileşenleri, ekipmanları -objektifler, diyafram, enstantane, ışık- ve fotoğrafın tarihini anlamak önem taşımaktadır. Bu bileşenleri doğru öğrenmek asıl amaç olan doğru fotoğrafa giden pratik bilgiye ulaşmayı sağlar. Net, doğru pozlanmış, hikayesi olan, iyi kompozisyon öğelerini taşıyan fotoğraf; fotoğraf sanatında ilk önce ulaşılması gereken noktadır. Fotoğraf pratik ve uygulanabilir olmalıdır. Sınıf içi görseller ve slaytlar eşliğinde devam eden derslerde adım adım istenilen fotoğrafa ulaşmak için yola koyulacağız.
- Yoga temelli NEFES VE BEDEN Atölyesi – Armağan Arslantürk
Başlangıç: 18 Mayıs
Bitiş: 20 Haziran
Haftada 2 gün, 1 saat 15 dk
Ücretsiz
Bu atölyenin amacı, şehir hayatı ve sınav stresinin gençlerde yarattığı gerginlik, odaklanma zorluğu, hareketsizlik, dengesiz enerji ve benzerleri gibi olumsuz etkileri tanımak ve bunların giderilmesine yardımcı olmaktır. Yaklaşık 1 saat 15 dakika süren çalışmalarda rahat ve sağlıklı nefes, konsantrasyona yönelik güçlenme ve esneme egzersizleri uygulanır. Bu egzersizler bedene esneklik ve güçlü bir kas yapısı kazandırır; fiziksel, ruhsal ve zihinsel dengenin sağlanmasını olumlu yönde etkiler; stresi azaltarak dikkat becerisini yükseltir, uyku kalitesini arttırır, bağışıklık sistemini güçlendirir. Atölye ile edinilen bilgi ve deneyimlerin günlük hayata yayılabilmesi ve bireysel olarak
uygulanabilmesi mümkündür. Uygulamaya herkes katılabilir, yaş sınırı yoktur.
Varsa sağlık sorunlarının uygulama öncesinde eğitmenle paylaşılması gerekir.
- DOĞAÇLAMA TİYATRO Atölyesi – Armağan Arslantürk
Başlangıç: 5 Temmuz
Bitiş: 30 Ağustos
Haftada 1 gün, 3 saat
8 hafta
Bu atölyede anındalık, yaratıcılık, farklı düşünme, ortak paydada buluşma, uyum, farkındalık ve iletişim becerilerini geliştiren doğaçlama egzersizleri ve oyunları uygulanır. Bu uygulamalar sahne deneyimine ve/veya hayatın kendisine yönelik enerjik ve eğlenceli çalışmalardır. Bu yönüyle doğaçlama; tiyatrodaki tanımının yanı sıra, zihinsel üretkenlik, kendini ifade etme ve sosyal iletişim becerileri üzerindeki olumlu etkileriyle kişisel gelişime katkıda bulunur.
- YARATICI DRAMA – Gizem Tataroğlu
Başlangıç: 26 Haziran
Bitiş: 23 Ağustos
Haftada 2 gün, 2 saat
4 hafta / 8 hafta
2 ay boyunca doğanın içinde gerçekleşecek Yaratıcı Drama Atölyesinin temel amacı; yaratıcılığa doğru giden yolda hayal gücü ateşleyicilerini keşfederek öğrenme motivasyonu geliştirmek ve etkin bir ifade dili oluşturmaktır. Başka bir deyişle, birlikte özgürlük ve gelişim alanı yaratmaktır.
- ADLER Tekniği Ağırlıklı SAHNE Çalışması – Ezgi Erdoğan
Başlangıç: 26 Haziran
Bitiş: 23 Ekim
Haftada 1 gün, 3 saat
16 hafta
“İnsan olarak gelişim ve oyuncu olarak gelişim eş anlamlıdır.“
Stella Adler
Stella Adler, oyuncunun yeteneğinin, onun hayal gücünde yattığına inanan, tiyatro ve sinema oyuncusu ve Adler tekniği eğitmeniydi. Stanislavsky ile metodu öğrenmiş, fakat bir oyuncunun, oyunla bağ kurmak için kendi geçmiş deneyimlerini canlandırmaya
ihtiyaç duymadığına inanmıştır. Bol bol düşünmeye, hayal gücünü zorlamaya, spesifik ve net olmaya, sıradanlıktan uzaklaşmaya odaklanan teknik, oyuncuya tekniğin temel taşlarını kavratacak egzersizlerle hem insani hali hem de oyunculuğu anlamaya geniş bir kapı açıyor. Oyuncunun sahip olması gereken hacim olgusunun da üstünde duran Adler tekniği, oyuncuların sahne için güçlü beden ve sese ihtiyacı olduğunu, böylelikle de eylemlerine hacim getirebileceğini savunur.
ÇOCUKLAR İÇİN
- YAZ OYUN OKULU– Armağan Arslantürk
Başlangıç: 4 Temmuz
Bitiş: 29 Ağustos
Haftada 1 gün, 2 saat (yaş grubuna göre 2 ayrı sınıf)
8 hafta
Bu atölyede gençler günümüz teknolojisinin derinleştirdiği bireysellikten biraz olsun uzaklaşarak, doğaçlama tiyatro temelli oyunlar oynar. Masallar, meslekler, doğa ve benzer konular üzerine hayallerin kurulup oyunlar içinde canlandırıldığı, "yaratıcılık" ve "oyun duygusu"nun ön planda olduğu bu oyunlarla gençlerin iletişim ve ifade becerileri, ses ve beden kullanımları eğlenceli bir şekilde gelişir. Gruplar yaş uyumu gözetilerek belirlenecektir. Katılım için sadece rahat kıyafetler ve oyun isteği gerekmektedir.
- YARATICI DRAMA– Gizem Tataroğlu
Başlangıç: 25 Haziran
Bitiş: 23 Ağustos
Haftada 2 gün, 2 saat (yaş grubuna göre 2 ayrı sınıf)
4 hafta / 8 hafta
Yaratıcılığa doğru giden yolda çocukların hayal gücü tetikleyicilerini keşfetmelerini ve kendilerine ait bir oyun alanı yaratmalarını sağlamaktır. Oyun alanında birlikte çalışma becerisi kazandırarak , öğrenme motivasyonlarını geliştirmek ve etkin bir ifade dili oluşturmalarına yardım etmektir. Atölyede; beden ısınma egzersizleri, nefes ısınma egzersizleri, top ile tanışma oyunları, ses ile çağrışım oyunları, heykel formunu tanıma ve canlandırma oyunları, eylem canlandırma oyunları, durum yaratma oyunları, birlikte öykü yaratma egzersizleri, bir öykünün, masalın , şiirin bir bölümünü doğaçlama egzersizleri, doğaçlamayı canlandırdıktan sonra değerlendirme egzersizleri, grup içi sorumluluk alma egzersizleri, fiziksel alanda yaratıcı hayal gücünü canlandırma
egzersizleri, ritim oluşturma egzersizleri ve nesnelerle öykü oluşturma egzersizleri yapılacaktır.
- BODY PERCUSSION – Onur Yusufoğlu
Başlangıç: 24 Haziran
Bitiş: 9 Eylül
Haftada 1 gün, 1 saat (yaş grubuna göre 2 ayrı sınıf)
12 hafta
Beden ve Ritim çalışması müzik ve hareketin bir arada düşünülüp icra edildiği bir çalışmadır. Bu çalışmada çocuklar hem ritim, tempo, zaman (ölçü, tartım), aksan gibi temel müzik kavramlarıyla tanışır, hem de kendi bedenleriyle olan ilişkilerini güçlendirip bedensel bütünlüklerine dair farkındalıklarını geliştirirler. Beden ve ritim çalışması başka bir deyişle ritim ve dansın temel prensiplerini bir arada uygulayarak çocukların motor fonksiyonlarının, beden koordinasyonlarının gelişimine katkıda bulunur ve daha sağlıklı bir bedensel gelişim sağlar. Çalışmada ilk 6 hafta sağ-sol koordinasyon egzersizleri (paradidles), zaman ve tempo egzersizleri, sonraki haftalarda ise ritim kompozisyon çalışması yapılacaktır. Ritim kompozisyon çalışması kolektif bir çalışma olduğundan bir arada çalışma, birbirini dinleme, aynı anda hareket etme, ortak hedef belirleme gibi konularda katkıları olacaktır. 12 haftalık çalışmanın sonunda çocukların, sergilemek üzere 3 ila 5 dakikalık bir performans üretmeleri öngörülmektedir.
- FOTOĞRAF ATÖLYESİ – Aykut Özlü
Eğitmenimiz Aykut Özlü, katılımcıların yaş grubuna ve talep ettikleri zaman dilimine göre özel bir program sunacaktır.
- ŞİFA SPİRALİ– Duygu Gündoğdu
Tarih: 14 Haziran Pazar
Saat: 14.00 – 18.00
7 – 10 yaş
Ücretsiz
Bir çok bitkiyi küçük bir alanda hep beraber kardeşçe yetiştirmeye ne dersiniz? Gelin, bir yandan şifalı otlarımızı dikip bir yandan da yararları hakkında bilgiler alarak keyifli bir gün geçirelim. Şifa spirali, bir çok şifalı otun yan yana dikilmesiyle oluşturulan spiral yapıdır. Ufak bahçelerde yer kazanmak adına ve şifalı otları tek bir alana toplama amacıyla yapılır. Ayrıca mandala kültürüne göre bir çok şifalı bitkinin bahçede spiral veya geometrik şekillerle yan yana gelmesinin bahçeye iyi bir şans getirdiği de düşünülür.