Ankara-Sivas hızlı tren projesinin en önemli ayaklarından biri tamamlandı.
5 bin 120 metrelik, Türkiye'nin en uzun hızlı tren tüneli olan Yozgat Akdağmadeni Tüneli'nde ışık göründü.
NTV Ankara İstihbarat Şefi Ahmet Ergen o noktada Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile projeyi konuştu.
Bakan Yıldırım'a sorulan sorular ve alınan cevaplar şöyle:
Sayın Bakan, önce hayırlı olsun diyelim...
Bugün çok tarihi bir ana tanıklık ediyoruz. Ankara, Sivas Yozgat'ı da içine alan Türkiye'de yüksek hızlı tren hattının en uzun tünelinde bugün ışığı gördük. Son darbeyi de vurarak tüneli açtık.
Ankara-Sivas hızlı treni için önemli bir adım daha tamamlandı. Çalışmalar ne aşamada? Ankara-Sivas hızlı treni, ne zaman hizmete girecek?
Projenin altyapı hizmetleri yüzde 75'in üzerine bitti. Altyapı üstyapı yüzde 50'yi bulmuş durumdayız. Proje Türkiye'nin hızlı tren hatları içerisinde arazi şartları nedeniye en zor tüneli. 52 tane viyadük var. Aç kapa tünel 16 tane 207 tane alt geçit üst geçit var. 566 tane de menfez var. Hattın özelliği ne? Bu hat olmadan önce Ankara'dan Sivas'a 12 saatte gidiliyordu bu hat açıldığı zaman bu süre 2 saate düşecek. 1 saat gibi sürede Yozgat'tan ya Sivas'a ya Ankara'ya gidilecek. Burası Sivas ile Yozgat'ın birleştiği yer.
Tarihi İpek Yolu üzerinde modern demirağlarla Pekin'den Londra'ya kadar adım adım yapıyoruz. Marmaray bunun önemli bir halkasıydı. Bundan sonra Erzincan Erzurum Kars Kars Tiflis Bakü zaten bu sene bitecek kesintisiz Çin'in batısından çıkan bir tren Londra'ya kadar çok kısa bir sürede varmış olacak. Yüzyıllar boyunca kervanlara şahitlik etmiş bu topraklar hızlı trenlerle de insanlara yeni bir ufuk açacak.
Ankara Sivas Yozgat hızlı tren hattı 2020'ye kadar öngörülüyor ama hedefimiz hattı 2018'in sonunda tamamlamak. Bunun için de gece gündüz fedakarca çalışılıyor.
Bu yıl öncelik verilecek diğer projeler neler?
Erzincan istikametinde de bir 50 km bölüm ihalesi yapılmak üzere. Konya'dan Karaman'a olan hızlı tren uzaması bu yıl sonunda bitirilmiş olacak. Bursa-Bilecik arası çalışmalar devam ediyor. İzmir'de Aliağa'dan Bergama istikametinde çalışmalar sürüyor. Torbalı'dan Selçuk'a devam ediyor. Demiryollarında adeta bir seferberlik başlattık. Karayollarında da bölünmüş yol tek yol çalışması ve yeni projeler devam edecek. Otoyol projelerimiz devreye girecek.
Ayrıca iki tane büyük projeyi bitireceğiz. Birisi Yavuz Sultan Selim Köprüsü'dür, diğeri de İzmit Körfezi dünyanın 4. büyük köprüsüdür. Ayrıca İstanbul'dan Bursa'ya kadar İstanbul Bursa Balıkesir Manisa İzmir otoyolunun İstanbul Bursa arasını da bu yıl sonuna kadar bitirmiş olacağız köprüler dahil. Yavuz Sultan Selim Köprüsü artı etrafındaki katılım yollarıyla beraber 215 km'lik bölümü bu sene içerisinde açacağız.
Tam tarih vermek mümkün mü?
Ağustos ayının sonuna kadar Yavuz Sultan Selim ve bağlantı yolları tamamlanmış olacak açılışa hazır hale gelecek. Mayıs ayı sonunda da İzmit Körfez Köprüsü tamamlanmış olacak. Böylece İstanbul'dan İznik'e kadar yolu açabileceğiz. Yılsonunda da Bursa'ya kadar bölümünü açacağız. Yine 2016 sonunda Avrasya Tüneli'ni açmış olacağız.
Yeniden hızlı tren projelerine dönersek. Ankara İstanbul arasında mevcut hatta ek ya da onun dışında yeni diyebileceğimiz daha kısa mesafeli süreli bir hattın haberlerini yapıyorduk ama gündemde mi? Yeni bir hat hızlı tren açısından olacak mı?
O ayrıca düşünülüyor. Ankara Ayaş üzerinden Akyazı'ya oradan da Yavuz Selim Köprüsü'ne uzanan sürat demiryolu projesidir. O projenin çalışmaları da devam ediyor. Ama o kısa vadeli gündemimizde olan bir proje değil. Daha orta ve uzun vadede gerçekleştireceğimiz bir projedir. Onun da çalışmaları devam ediyor.
5 bin 120 metrelik, Türkiye'nin en uzun hızlı tren tüneli olan Yozgat Akdağmadeni Tüneli'nde ışık göründü.
NTV Ankara İstihbarat Şefi Ahmet Ergen o noktada Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile projeyi konuştu.
Bakan Yıldırım'a sorulan sorular ve alınan cevaplar şöyle:
Sayın Bakan, önce hayırlı olsun diyelim...
Bugün çok tarihi bir ana tanıklık ediyoruz. Ankara, Sivas Yozgat'ı da içine alan Türkiye'de yüksek hızlı tren hattının en uzun tünelinde bugün ışığı gördük. Son darbeyi de vurarak tüneli açtık.
Ankara-Sivas hızlı treni için önemli bir adım daha tamamlandı. Çalışmalar ne aşamada? Ankara-Sivas hızlı treni, ne zaman hizmete girecek?
Projenin altyapı hizmetleri yüzde 75'in üzerine bitti. Altyapı üstyapı yüzde 50'yi bulmuş durumdayız. Proje Türkiye'nin hızlı tren hatları içerisinde arazi şartları nedeniye en zor tüneli. 52 tane viyadük var. Aç kapa tünel 16 tane 207 tane alt geçit üst geçit var. 566 tane de menfez var. Hattın özelliği ne? Bu hat olmadan önce Ankara'dan Sivas'a 12 saatte gidiliyordu bu hat açıldığı zaman bu süre 2 saate düşecek. 1 saat gibi sürede Yozgat'tan ya Sivas'a ya Ankara'ya gidilecek. Burası Sivas ile Yozgat'ın birleştiği yer.
Tarihi İpek Yolu üzerinde modern demirağlarla Pekin'den Londra'ya kadar adım adım yapıyoruz. Marmaray bunun önemli bir halkasıydı. Bundan sonra Erzincan Erzurum Kars Kars Tiflis Bakü zaten bu sene bitecek kesintisiz Çin'in batısından çıkan bir tren Londra'ya kadar çok kısa bir sürede varmış olacak. Yüzyıllar boyunca kervanlara şahitlik etmiş bu topraklar hızlı trenlerle de insanlara yeni bir ufuk açacak.
Ankara Sivas Yozgat hızlı tren hattı 2020'ye kadar öngörülüyor ama hedefimiz hattı 2018'in sonunda tamamlamak. Bunun için de gece gündüz fedakarca çalışılıyor.
Bu yıl öncelik verilecek diğer projeler neler?
Erzincan istikametinde de bir 50 km bölüm ihalesi yapılmak üzere. Konya'dan Karaman'a olan hızlı tren uzaması bu yıl sonunda bitirilmiş olacak. Bursa-Bilecik arası çalışmalar devam ediyor. İzmir'de Aliağa'dan Bergama istikametinde çalışmalar sürüyor. Torbalı'dan Selçuk'a devam ediyor. Demiryollarında adeta bir seferberlik başlattık. Karayollarında da bölünmüş yol tek yol çalışması ve yeni projeler devam edecek. Otoyol projelerimiz devreye girecek.
Ayrıca iki tane büyük projeyi bitireceğiz. Birisi Yavuz Sultan Selim Köprüsü'dür, diğeri de İzmit Körfezi dünyanın 4. büyük köprüsüdür. Ayrıca İstanbul'dan Bursa'ya kadar İstanbul Bursa Balıkesir Manisa İzmir otoyolunun İstanbul Bursa arasını da bu yıl sonuna kadar bitirmiş olacağız köprüler dahil. Yavuz Sultan Selim Köprüsü artı etrafındaki katılım yollarıyla beraber 215 km'lik bölümü bu sene içerisinde açacağız.
Tam tarih vermek mümkün mü?
Ağustos ayının sonuna kadar Yavuz Sultan Selim ve bağlantı yolları tamamlanmış olacak açılışa hazır hale gelecek. Mayıs ayı sonunda da İzmit Körfez Köprüsü tamamlanmış olacak. Böylece İstanbul'dan İznik'e kadar yolu açabileceğiz. Yılsonunda da Bursa'ya kadar bölümünü açacağız. Yine 2016 sonunda Avrasya Tüneli'ni açmış olacağız.
Yeniden hızlı tren projelerine dönersek. Ankara İstanbul arasında mevcut hatta ek ya da onun dışında yeni diyebileceğimiz daha kısa mesafeli süreli bir hattın haberlerini yapıyorduk ama gündemde mi? Yeni bir hat hızlı tren açısından olacak mı?
O ayrıca düşünülüyor. Ankara Ayaş üzerinden Akyazı'ya oradan da Yavuz Selim Köprüsü'ne uzanan sürat demiryolu projesidir. O projenin çalışmaları da devam ediyor. Ama o kısa vadeli gündemimizde olan bir proje değil. Daha orta ve uzun vadede gerçekleştireceğimiz bir projedir. Onun da çalışmaları devam ediyor.