Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, “Bugünlerde yapacağımız bir düzenleme ile alternatiflerden biri kasko ile trafik sigortasının içeriğini bir arada bulundurarak tek bir poliçeye dönüştürüp, yasal boşluktan kaynaklanan istismarın önüne geçerek yeni bir sigorta sistemini devreye sokacağız.” dedi.
2016 yılı Bütçe Kanunu Tasarısı görüşmelerinin üçüncü turunda Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Avrupa Birliği Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, Mesleki Yeterlilik Kurumu, Türkiye ve Orta-Doğu Amme İdaresi Enstitüsü, Devlet Personel Başkanlığı bütçelerinin görüşülmesine başlandı. Genel Kurul, Başkanvekili Akif Hamzaçebi başkanlığında toplandı.
HIZLI TREN HATTINDA GELİŞMELER VAR
Bütçe görüşmelerinde söz alan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 13 yılda 10 bin kilometre demiryolunun tamamen yenilendiğini ifade etti. Yıldırım, “Sinyalleşme seviyesinde yüzde 5’lerden 30’lara, elektrifikasyonda da yüzde 35’lere çıktık. Hızlı treni Türkiye’ye getirdik. Türkiye, dünyada sekizinci, Avrupa’da altıncı ülkedir. İngiltere ve ABD’de yok Türkiye’de hızlı tren var. Milletimiz hızlı treni çok sevdi. Ankara-Eskişehir, Ankara-Konya ve Ankara-Eskişehir-İstanbul hattını tamamladık. 14 şehri hızlı trenle birbirine bağlayacağız.” diye konuştu.
ANKARA-SİVAS HIZLI TREN HATTI
Ankara-İzmir hızlı tren projesinde çalışmaların hızla devam ettiğini anlatan Yıldırım, “Ankara-Afyon arası altyapı işleri büyük oranda tamamlandı, Afyon-Uşak, Uşak-Manisa-İzmir etaplarına da bu yıl içinde başlayacağız. Devam eden önemli bir projemiz Ankara-Sivas hızlı tren hattı. Şu an 804 kilometrelik yolculuk 12 saat sürüyor. Bu hat tamamlandığında hat 405 kilometreye düşecek ve 2 saatte Sivas’tan Ankara’ya gelmek mümkün olacak. Konya-Karaman hızlı treni bu sene sonunda tren çalıştırmaya başlatacağız, seyahat süresi 35 dakikaya inecek. Bir başka projemiz Bursa-Bilecik hızlı tren projesi. Bu hattın tamamlanmasıyla Bursa’dan Bilecik’e, oradan Ankara’ya seyahat süresi yarıdan fazla azalacak. Bu yıl içinde başlanacak hatlar var. Bakü-Tiflis-Kars projesi bu yıl tamamlanacak. Ayrıca Ulukışla-Karaman hattının Adana-Mersin hattının yapımı devam edecek. Yeni hat olarak Halkalı-Edirne yüksek hızlı treni inşaatına bu yıl başlıyoruz. Bu proje, Avrupa Birliği İPA fonlarıyla yerli kaynakların bir arada yapılacağı bir proje.” ifadelerini kullandı.
Demiryollarında bir yandan mevcut hatlar yenilenirken, diğer yandan da yeni hatların yapıldığına dikkat çeken Yıldırım, yerli demiryolu sanayine önem verdiklerini dile getirdi. Yıldırım şunları söyledi: “Milli tren projesi çalışmaları devam ediyor. Milli metro ve milli tramvay setlerin tamamen kendi mühendisimizin el emeğiyle yapılması için TÜBİTAK’la çalışmaları devam ediyor. Rayımızı, bağlantı elemanımızı ve birçok parçayı kendimiz yapıyoruz. Yaptığımız lokomotifleri İngiltere, Pakistan, ABD ve Irak gibi birçok yere ihraç eder hale geldik. Orta vadede 100 set hızlı tren ihtiyacımız var. Bunu Türkiye’de kurulacak fabrikalarda yapmak için hazırlıkları sürdürüyoruz. Bir yandan da büyükşehirlerin metrolarına destek veriyoruz. İstanbul, Ankara, İzmir, Konya, Gaziantep olmak üzere çalışmalar devam ediyor. Ankara’da Keçiören metrosunu bu yıl sonunda tamamen bitirip hizmete açmış olacağız. İzmir’de bu yıl içinde İZBAN’ı Gaziemir’den Torbalı’ya birleştirdik. Bu bir İzmir Büyükşehir belediyesi ve bakanlık ortak projesi. Torbalı’dan Selçuklu’ya uzatma çalışmaları devam ediyor. Oradan da Bergama’ya.”
Denizciliğin Türkiye’nin geleneksel en önemli sektörlerinden biri olduğun anlatan Yıldırım, “Türkiye, dünyanın yükünü taşıyan 30 ülke arasında 13. sırada. Tersane sayımız 10 yılda 37’den 77’ye, yat bağlama kapasitemiz 8 bin 500’den 19 bine çıktı. Önümüzdeki 4 yılda yat bağlama kapasitemiz 30 bine çıkacak. Denizcilikte eğitim veren meslek yüksekokulu 10 iken 55’e çıktı. Deniz adamı sayısı 200 bini geçti. Önümüzdeki dönemde Türkiye’nin her tarafında sadece havalimanı olan şehirler değil; bütün şehirlerde mutlaka amatör havacılık ve özel uçuşlar için küçük havalimanı olacak. Bütün illerde bunu yapacağız. Bütün ilçelerde en az bir tane helikopterimiz olacak. Havacılığın gelecek nesillere daha çok sevdirilmek için gereken adımları kararlılıkla adımları atacağız.” şeklinde konuştu.
“4,5 HİZMETİ BAŞLIYOR”
1 Nisan’dan itibaren 4,5 G hizmetinin başlayacağını kaydeden Yıldırım, “Burada kullanılan veri iletişim hızı, veri gönderme, yazı ve fotoğraf gönderme işlemleri, mevcut hızın 10 katına çıkacak. Trafikte hız; felaket, bilişimde hız; bereket. Trafik ve kasko sigortası ile ilgili son 1,5 yılda bir sorun yaşadığımız ortada. Bunun sebebi bir takım yasal boşluklardan yararlanarak sigorta kapsamındaki hasarların miktarları arttı. Sigorta şirketleri de buna dayanarak primleri arttırdılar. Bugünlerde yapacağımız bir düzenleme ile alternatiflerden biri kasko ile trafik sigortasının içeriğini bir arada bulundurarak tek bir poliçeye dönüştürüp yasal boşluktan kaynaklanan istismarın önüne geçerek yeni bir sigorta sistemini devreye sokacağız. Çalışmalar devam ediyor. Kısa sürede tamamlamış olacağız.” ifadelerini kullandı.
FOTO: DHA
2016 yılı Bütçe Kanunu Tasarısı görüşmelerinin üçüncü turunda Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Avrupa Birliği Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, Mesleki Yeterlilik Kurumu, Türkiye ve Orta-Doğu Amme İdaresi Enstitüsü, Devlet Personel Başkanlığı bütçelerinin görüşülmesine başlandı. Genel Kurul, Başkanvekili Akif Hamzaçebi başkanlığında toplandı.
HIZLI TREN HATTINDA GELİŞMELER VAR
Bütçe görüşmelerinde söz alan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 13 yılda 10 bin kilometre demiryolunun tamamen yenilendiğini ifade etti. Yıldırım, “Sinyalleşme seviyesinde yüzde 5’lerden 30’lara, elektrifikasyonda da yüzde 35’lere çıktık. Hızlı treni Türkiye’ye getirdik. Türkiye, dünyada sekizinci, Avrupa’da altıncı ülkedir. İngiltere ve ABD’de yok Türkiye’de hızlı tren var. Milletimiz hızlı treni çok sevdi. Ankara-Eskişehir, Ankara-Konya ve Ankara-Eskişehir-İstanbul hattını tamamladık. 14 şehri hızlı trenle birbirine bağlayacağız.” diye konuştu.
ANKARA-SİVAS HIZLI TREN HATTI
Ankara-İzmir hızlı tren projesinde çalışmaların hızla devam ettiğini anlatan Yıldırım, “Ankara-Afyon arası altyapı işleri büyük oranda tamamlandı, Afyon-Uşak, Uşak-Manisa-İzmir etaplarına da bu yıl içinde başlayacağız. Devam eden önemli bir projemiz Ankara-Sivas hızlı tren hattı. Şu an 804 kilometrelik yolculuk 12 saat sürüyor. Bu hat tamamlandığında hat 405 kilometreye düşecek ve 2 saatte Sivas’tan Ankara’ya gelmek mümkün olacak. Konya-Karaman hızlı treni bu sene sonunda tren çalıştırmaya başlatacağız, seyahat süresi 35 dakikaya inecek. Bir başka projemiz Bursa-Bilecik hızlı tren projesi. Bu hattın tamamlanmasıyla Bursa’dan Bilecik’e, oradan Ankara’ya seyahat süresi yarıdan fazla azalacak. Bu yıl içinde başlanacak hatlar var. Bakü-Tiflis-Kars projesi bu yıl tamamlanacak. Ayrıca Ulukışla-Karaman hattının Adana-Mersin hattının yapımı devam edecek. Yeni hat olarak Halkalı-Edirne yüksek hızlı treni inşaatına bu yıl başlıyoruz. Bu proje, Avrupa Birliği İPA fonlarıyla yerli kaynakların bir arada yapılacağı bir proje.” ifadelerini kullandı.
Demiryollarında bir yandan mevcut hatlar yenilenirken, diğer yandan da yeni hatların yapıldığına dikkat çeken Yıldırım, yerli demiryolu sanayine önem verdiklerini dile getirdi. Yıldırım şunları söyledi: “Milli tren projesi çalışmaları devam ediyor. Milli metro ve milli tramvay setlerin tamamen kendi mühendisimizin el emeğiyle yapılması için TÜBİTAK’la çalışmaları devam ediyor. Rayımızı, bağlantı elemanımızı ve birçok parçayı kendimiz yapıyoruz. Yaptığımız lokomotifleri İngiltere, Pakistan, ABD ve Irak gibi birçok yere ihraç eder hale geldik. Orta vadede 100 set hızlı tren ihtiyacımız var. Bunu Türkiye’de kurulacak fabrikalarda yapmak için hazırlıkları sürdürüyoruz. Bir yandan da büyükşehirlerin metrolarına destek veriyoruz. İstanbul, Ankara, İzmir, Konya, Gaziantep olmak üzere çalışmalar devam ediyor. Ankara’da Keçiören metrosunu bu yıl sonunda tamamen bitirip hizmete açmış olacağız. İzmir’de bu yıl içinde İZBAN’ı Gaziemir’den Torbalı’ya birleştirdik. Bu bir İzmir Büyükşehir belediyesi ve bakanlık ortak projesi. Torbalı’dan Selçuklu’ya uzatma çalışmaları devam ediyor. Oradan da Bergama’ya.”
Denizciliğin Türkiye’nin geleneksel en önemli sektörlerinden biri olduğun anlatan Yıldırım, “Türkiye, dünyanın yükünü taşıyan 30 ülke arasında 13. sırada. Tersane sayımız 10 yılda 37’den 77’ye, yat bağlama kapasitemiz 8 bin 500’den 19 bine çıktı. Önümüzdeki 4 yılda yat bağlama kapasitemiz 30 bine çıkacak. Denizcilikte eğitim veren meslek yüksekokulu 10 iken 55’e çıktı. Deniz adamı sayısı 200 bini geçti. Önümüzdeki dönemde Türkiye’nin her tarafında sadece havalimanı olan şehirler değil; bütün şehirlerde mutlaka amatör havacılık ve özel uçuşlar için küçük havalimanı olacak. Bütün illerde bunu yapacağız. Bütün ilçelerde en az bir tane helikopterimiz olacak. Havacılığın gelecek nesillere daha çok sevdirilmek için gereken adımları kararlılıkla adımları atacağız.” şeklinde konuştu.
“4,5 HİZMETİ BAŞLIYOR”
1 Nisan’dan itibaren 4,5 G hizmetinin başlayacağını kaydeden Yıldırım, “Burada kullanılan veri iletişim hızı, veri gönderme, yazı ve fotoğraf gönderme işlemleri, mevcut hızın 10 katına çıkacak. Trafikte hız; felaket, bilişimde hız; bereket. Trafik ve kasko sigortası ile ilgili son 1,5 yılda bir sorun yaşadığımız ortada. Bunun sebebi bir takım yasal boşluklardan yararlanarak sigorta kapsamındaki hasarların miktarları arttı. Sigorta şirketleri de buna dayanarak primleri arttırdılar. Bugünlerde yapacağımız bir düzenleme ile alternatiflerden biri kasko ile trafik sigortasının içeriğini bir arada bulundurarak tek bir poliçeye dönüştürüp yasal boşluktan kaynaklanan istismarın önüne geçerek yeni bir sigorta sistemini devreye sokacağız. Çalışmalar devam ediyor. Kısa sürede tamamlamış olacağız.” ifadelerini kullandı.