İlk kez törene katılmak!
Direklerarası Tiyatro Seyircileri Derneği tarafından düzenlenen XVI . Ödül töreninin yapıldığı Kozyatağı Kültür Merkezinde bulunmanın mutluluğunu bu yıl ilk kez yaşadım.
Üç yıldır ‘Direklerarası Ödül’ dağıtımını çok ciddi bir şekilde takip etmişliğimle birlikte ,yazılarımda da kendilerine özenle yer vermek için çabam küçümsenmeyecek formatta olmuş, bu ödüllerin özellikle teşvik amaçlı ve seyirci oy’una dayalı olması en ilgimi çeken ve beğenimi yükselten hususlar olarak yazılarımda değerlendirilmiştir.
Çocuk oyunlarına duyulan ilgi,KKTC’nin de bu ödül yapısı içine alınması,Oyun oyuncu- kurum kategorisinde yapılması, ödüllendirmenin İstanbul merkeziyetçiliğinin ötesine diğer bir çok il’i de kapsaması bir başka çağdaşlık örneği olarak bu ödüllere ilgimi çekmiştir..
2016 yılı Nisan 24 günü Kozyatağı Kültür Merkezi ödül dağıtım törenine davet edilmek ayrıcalığı ile birlikte ödül takdim programında bana yer verilmesi ise beni çok mutlu etmiştir.
Törene katılmak mutluluğu ile birlikte bu çok önem verdiğim ‘Seyirci ‘odaklı yapıda beraber nefes almak benim için çok önemli olmuştur.
Program dışı yaptığım kısa ve öz konuşmamda da bu duygularımı paylaşmak mutluluğu da tarafıma verilmiştir.
Seyirci seçimine dayalı ödüllendirmenin yine seyirci ödül takdimi ile beslenmesi ise bu ödül yapısının önemli bir ayrıcalığını da ortaya koymuştur.
Övgü ve Özenilecek durum,
Ülkemizde tiyatroya gönül vermiş,sayıca büyük bir seyircinin teşkil ettiği izlenim ve değerlendirmenin sonuçları anketsel anlamda her zaman önemli olmuş, ödül anlamında öneminin değerlendirmeye dönüşmesi ise Direklerarası Ödül yapısında ilk kez görülmüştür.
Yeteneğin, başarının,çalışmanın,heyecanın göz ardı edilmediği bir değerlendirmenin seyirci tarafından yapılması övgüye değer olduğu kadar özenilecek bir durumu da bu ödül yapısında oluşturmuştur.
Dost,arkadaş ilişkisini de aşan tutum ve Direklerarası Ödül’ün önemi,
Ödül jürilerinde çoğunlukla gördüğümüz dost ilişkilerinin getirdiği muhabbet ,kişilerin değişmezlik durumu devam ederken , çok yakın tarih de gördüğümüz bir başka şaşırtıcı kategori ise yaşarken ! aynı ödül yapısı içinde söz sahibi bir kişinin adına koyulan ödüllendirmeye müsaade etmesi ve uygulamasının yine çok yakın tarihte maalesef ödül olarak önemli bir yapıda değerlendirilmişliğidir.
Çağdaş yapılanmaya sığmayan ve ödüle saygıyı yitiren bu tip davranışların artarak devam etmesi bir çok sıkıntının da habercisi durumunu müjdelemiştir.
Tüm bunların içinde seyirciye dayalı bir değerlendirmenin getirdiği Direklerarası Ödül’lerinin erişilmezliği ve üstünlüğü gerçekten tartışılmaz olmuştur.
Jüri oluşturma ve önemi
Seyirci esasına dayalı jüri modeli ile çalışma ve ödüllendirme yapan Direklerarası her katmanda yer alan seyircinin değerlendirmesi ile (16) onaltı yıldır ödüllerinin sahiplerini belirlemiştir.
İnsan çeşitliliğinin esas alması,birbirini tanımayan kişilerin değerlendirmeye katılması oyuncu, yönetmen,yazar,edebiyatçı,doktor, akademisyen,ressam,yönetici vb mesleklerin seyirci jürisinde yer alması genç temsilcilere yer verilmesi müstesna bir değerlendirme dengesine Direklerarası’nı ulaştırmıştır.
Sanatçı İpek Çeken 20.04.2014tarihli ödül protestosu ve Direklerarası
Sanatçı İpek Çeken ‘’33 Varyasyon’’ oyununda gösterdiği performasyonu ile (4)farklı kuruluştan ‘En İyi Kadın Ödülü’almaya layık görülmüştür. Sanatçı’nın değerlendirmesi sadece iki ödül’ün kabulu şeklinde olmuştur. Kabul ettiğini açıkladığı ödül ‘lerden birisi Direklerarası Ödül’ü olmuştur.
Sanatçı alanında başarısı ve ödün vermeyen tavrı ile ciddi kaygularını yıllar önce bir küçük aykırı duavranışla hissettirmiştir.
Sanatın her alanında uğraş verildiği halde özen ve dikkatten uzak değerlendirmeler içimizi acıtmaya devam ederken Direklerarası’nın büyüyen başarısı bu yarışta rakiplerini yavaş, yavaş zorlamaya başlamıştır.
Genç Yetenekler ve Ödül Yavuz,Görsev,Dalkılıç ’ Tiyatro Sahnesiz’
(23) Yirmiüç kategoride değerlendirme yapan seyirci jürisinin tüm kategorilerde olduğu gibi özellikle ‘Genç Yetenekler’ de oldukça ciddi değerlendirmesi de sevindirmiştir.
Bir örnek olarak aldığım yazar-Ilan Hatsor çeviri- Nebil Tarhan ve yönetmen Varlam Nikoladze ile çalışan ve ‘Maskesiz’ adlı oyunla perdelerini açan ‘Tiyatro Sahnesiz’ oyuncuları Furkan Yavuz,Nuri Görsev,Görkem Dalkılıç olmuştur.
Kostüm-Dekor Varlam Nikoladze,Ses – Işık Merve Tokgöz tarafından yapılan oyun, İzmit İSM ile İstanbul Gri Sahne de seyircisi ile buluşmuştur.
Ödül dağıtım töreni sonrası sohbet etmek imkanı bulduğum oyuncuların, bir Vakıf Üniversitesinin oyunculuk bölümü mezunu olduklarını öğrendim.
Başarıya giden yolun en başında olan gençler’İnsana dair her şeyin onların ilgi alanlarında olduğunu,insanla, insanı buluşturmanın temel hedefleri olduğunu bunu da sahnelerine taşıdıkları ilk projelerinde gösterdiklerini söylemişlerdir.’
Ve ‘Yaşasın İnsan,Yaşasın Sanat ‘sloganları ile onlara veda ederken gençler ve tiyatro için ümitlerimin de yinelendiğini hissetmiş olmak da beni bu konuşma ile mutlu etmiştir.
Ödül ve Kategori
Direklerarası ödüllendirme de yenileşmek ,değişmek,gençleşmek,önemsemek , önemsenmek ,teşvik de tüm kategorilerde başarı ile birlikte seyirci jürisinin hareket noktası olmuştur.
Ödül Takdim ve…..
Turgay Tural,Filiz Pala, Ömer Can Derman,Serpil Baygören,Semih Dilsiz.Leyla Zerger Sidal,Reyhan Aslancan,Özlem Bul,Nevin Can, Bora Saygı,Hasan Saltekin,Aysel Yörükoğlu,Gökay Genç,Şebnem Aytaç,Ender Arı, Hasan Erkek,Murat Kocalar,Simten Gündeş,Ersin Altay,Özer Eker, Füsun Akmen Balkaya.
(Ödül takdimi seyirci jürisi ile birlikte tiyatro dostları tarafından yapılmıştır.)
Ömer Şahinbaş ve değerli jüri ‘ye teşekkürümüz var!
Sevgili Şahinbaş ; Seyirci değerlendirmesi esasına dayalı yapmış olduğunuz değerlendirme sonucu ödüle hak kazanan tüm sanatçıları ve kurumları kutlar, Direklerarası Seyirci Jüri Değerlendirme Tiyatro Ödül Töreni için Başkan olarak siz Ömer Şahinbaş ve çalışma arkadaşlarınız ile emeği geçen herkes için yürek alkışlarımı sessizçe ama çok içten sahnenize bırakıyorum , yeniden görüşmek üzere…………
Füsun Akmen Balkaya
24.04.2016/KKM-İST
Ek
XVI Direklerarası Ödül Dağıtım Kategoriler
I- “5. Direklerarası Çocuk Ödülleri”
ÇOCUK OYUNLARI
Yapım: Dünyanın Yemeği, Tiyatrotem
Ödülü Almak Üzere Şehsuvar Aktaş
Yapım: Masal Fabrikası, Hayalbaz Oyun Atölyesi
Ödülü Almak Üzere Mehmet Erbil
Yapım: Yuno, Tatavla Genç
Ödülü Almak Üzere Derya Yıldırım
Yapım: Zaman Makinası2- Albert Einstein, Tiyatro 34
Ödülü Almak Üzere Altan Tezel
2- ‘’ DİREKLERARASI SEYİRCİ ÖDÜLLERİ”
Yurt dışı / Bulgaristan
Prodüksiyon
Kırcali Kadriye Latifova Tiyatrosu, Boyacı
Oyunun Yazarı: Tuncer Cücenoğlu’nu
Emek Ödülleri
Metin Zakoğlu
Ümit Denizer ve Turgut Deniz
Kurum Ödülleri
İş Oyuncuları, Bahar Noktası
Oyunun Yönetmeni Abdullah Cabaluz
Maltepe Belediye Tiyatrosu, Yer Altındakiler
Oyunun Yönetmeni Kubilay Erdelikaya
DİREKLERARASI SEYİRCİLERİNİN İSTANBUL’DA ÖDÜLE DEĞER GÖRDÜKLERİ OYUNLAR, OYUNCULAR VE TİYATROLAR VAR…
Çağla Çolak Beken, ODA Tiyatrosu
Geleneksel Vasıf Öngören Ödülü
Kasım Koçak
Yayın Kuruluşları
İstanbul Tiyatroları (Ödülü almak üzere Burcu Karakaya)
Müstehak Dergisi (Ödülü almak üzere Güney Zeki Göker)
Tiyatro Guide (Ödülü almak üzere Aycan Gürlüyer ve Mert Ataol)
Ümit Veren Yeni Tiyatro Grupları:
Tiyatro D.E.M, Kassandra Reality Show
Oyunun Yönetmeni Gökhan Doğrusoy
Tiyatro Sahnesiz, Maskeliler
Sahnesiz ekibi; Furkan YAVUZ, Nuri GÖRSEV, Görkem DALGIÇ
Genç Yetenek Ödülleri (İstanbul)
Ayça Zeynep Genç, Kassandra Reality Show,Tiyatro D.E.M
Dilek Dilan Saydut, EX S, E.S.E.K.
Özgün Yeni Oyun;
Özgün Yeni Oyun: Kamamber, Kara Kabare
Oyunun Yazarı ve Yönetmeni Şirvan Akan
Tasarım Ödülleri
Koreografi: Yeşim Alıç, Erkek Arkadaş, İstanbul Devlet Tiyatrosu
Özgün Tiyatro Müziği: Berk Kalyoncu, Açlık, Sarı Sandalye
Efekt Tasarımı: Cenk Taşkan, Frankenstein, Çolpan İlhan&Sadri Alışık Tiyatrosu
Işık Tasarımı: Cem Yılmazer, Hayal-i Temsil, İBB Şehir Tiyatroları
Kostüm Tasarımı: Candan Tuna Günay, Erkek Arkadaş, İstanbul Devlet Tiyatrosu
Sahne Tasarımı: Barış Dinçel, Yarın Başka Koruda, Bakırköy Belediye Tiyatrosu
Komedi
Komedi Kadın Oyuncu: Zeynep Kankonde, Bütün Kadınların Kafası Karışıktır, AYSA Prodüksiyon
Komedi Erkek Oyuncu: Tolga Çıklaçiftçi, Polisler, 3 MOTA
Küçük SalonKadın Oyuncu: Zeynep Dinsel, Soğuyunca Acımaya Başlar, Tiyatroperest
Küçük Salon Erkek Oyuncu: Barış Gönenen, Kabileler, İkincikat
Yardımcı Kadın Oyuncu: Nazan Yatgın Palabıyık, Fehim Paşa Konağı, İBB Şehir Tiyatroları
Yardımcı Erkek Oyuncu: İlker Yasin Keskin, Kim Var Orada, BGST
Kadın Oyuncu: Kadın Oyuncu: Ayça Bingöl, Hansel ve Gretel’in Öteki Hikayesi, Oyun Atölyesi
Erkek Oyuncu: Erkek Oyuncu: Cüneyt Yalaz, Kim Var Orada, BGST
Yenilikçi Tiyatro; Yenilikçi Tiyatro: Dönence, Küçük Salon Oyuncuları
Oyunun Yönetmeni Emre Tandoğan
Oyun yazarı ödülü; Oyun Yazarı: Halil Babür, Kasap, İkincikat
Başarılı Yönetmen Ödülü; Yiğit Sertdemir, Hayal-i Temsil, İBB Şehir Tiyatroları
Ensemble (Canlandırmada Bütünlük) Yoldan Çıkan Oyun, Talimhane Tiyatrosu işbirliği ile Zorlu PSM Prodüksiyon
Oyunun Yönetmeni Lerzan Pamir
Komedi Ensemble: Necmiq, E.S.E.K.
Tek Kişilik Prodüksiyon; Dil Kuşu, Şermola Performans
Ödülü Almak üzere Tülin Özen
Müzikal Prodüksiyon; Yalınayak Müzikhol, Altıdan Sonra Tiyatro
ödülü Yiğit Sertdemir
Sürekli Mükemmeliyet; Ayşe Demirel, BBT
Özel Ödüller
1-Maltepe Belediye Başkanı Sayın Ali Kılıç
2-Direklerarası Seyircileri Jüri Özel Ödülü
Faik Ertener
(Sessizliğin İçinden, İstanbul Devlet Tiyatrosu)
Prodüksiyon; 12. Gece, İBB Şehir Tiyatroları
Genel Sanat Yönetmen Yardımcısı Özgür Kaymak
Not ; Liste Direklerarası tarafından verilmiştir.
Direklerarası Tiyatro Seyircileri Derneği tarafından düzenlenen XVI . Ödül töreninin yapıldığı Kozyatağı Kültür Merkezinde bulunmanın mutluluğunu bu yıl ilk kez yaşadım.
Üç yıldır ‘Direklerarası Ödül’ dağıtımını çok ciddi bir şekilde takip etmişliğimle birlikte ,yazılarımda da kendilerine özenle yer vermek için çabam küçümsenmeyecek formatta olmuş, bu ödüllerin özellikle teşvik amaçlı ve seyirci oy’una dayalı olması en ilgimi çeken ve beğenimi yükselten hususlar olarak yazılarımda değerlendirilmiştir.
Çocuk oyunlarına duyulan ilgi,KKTC’nin de bu ödül yapısı içine alınması,Oyun oyuncu- kurum kategorisinde yapılması, ödüllendirmenin İstanbul merkeziyetçiliğinin ötesine diğer bir çok il’i de kapsaması bir başka çağdaşlık örneği olarak bu ödüllere ilgimi çekmiştir..
2016 yılı Nisan 24 günü Kozyatağı Kültür Merkezi ödül dağıtım törenine davet edilmek ayrıcalığı ile birlikte ödül takdim programında bana yer verilmesi ise beni çok mutlu etmiştir.
Törene katılmak mutluluğu ile birlikte bu çok önem verdiğim ‘Seyirci ‘odaklı yapıda beraber nefes almak benim için çok önemli olmuştur.
Program dışı yaptığım kısa ve öz konuşmamda da bu duygularımı paylaşmak mutluluğu da tarafıma verilmiştir.
Seyirci seçimine dayalı ödüllendirmenin yine seyirci ödül takdimi ile beslenmesi ise bu ödül yapısının önemli bir ayrıcalığını da ortaya koymuştur.
Övgü ve Özenilecek durum,
Ülkemizde tiyatroya gönül vermiş,sayıca büyük bir seyircinin teşkil ettiği izlenim ve değerlendirmenin sonuçları anketsel anlamda her zaman önemli olmuş, ödül anlamında öneminin değerlendirmeye dönüşmesi ise Direklerarası Ödül yapısında ilk kez görülmüştür.
Yeteneğin, başarının,çalışmanın,heyecanın göz ardı edilmediği bir değerlendirmenin seyirci tarafından yapılması övgüye değer olduğu kadar özenilecek bir durumu da bu ödül yapısında oluşturmuştur.
Dost,arkadaş ilişkisini de aşan tutum ve Direklerarası Ödül’ün önemi,
Ödül jürilerinde çoğunlukla gördüğümüz dost ilişkilerinin getirdiği muhabbet ,kişilerin değişmezlik durumu devam ederken , çok yakın tarih de gördüğümüz bir başka şaşırtıcı kategori ise yaşarken ! aynı ödül yapısı içinde söz sahibi bir kişinin adına koyulan ödüllendirmeye müsaade etmesi ve uygulamasının yine çok yakın tarihte maalesef ödül olarak önemli bir yapıda değerlendirilmişliğidir.
Çağdaş yapılanmaya sığmayan ve ödüle saygıyı yitiren bu tip davranışların artarak devam etmesi bir çok sıkıntının da habercisi durumunu müjdelemiştir.
Tüm bunların içinde seyirciye dayalı bir değerlendirmenin getirdiği Direklerarası Ödül’lerinin erişilmezliği ve üstünlüğü gerçekten tartışılmaz olmuştur.
Jüri oluşturma ve önemi
Seyirci esasına dayalı jüri modeli ile çalışma ve ödüllendirme yapan Direklerarası her katmanda yer alan seyircinin değerlendirmesi ile (16) onaltı yıldır ödüllerinin sahiplerini belirlemiştir.
İnsan çeşitliliğinin esas alması,birbirini tanımayan kişilerin değerlendirmeye katılması oyuncu, yönetmen,yazar,edebiyatçı,doktor, akademisyen,ressam,yönetici vb mesleklerin seyirci jürisinde yer alması genç temsilcilere yer verilmesi müstesna bir değerlendirme dengesine Direklerarası’nı ulaştırmıştır.
Sanatçı İpek Çeken 20.04.2014tarihli ödül protestosu ve Direklerarası
Sanatçı İpek Çeken ‘’33 Varyasyon’’ oyununda gösterdiği performasyonu ile (4)farklı kuruluştan ‘En İyi Kadın Ödülü’almaya layık görülmüştür. Sanatçı’nın değerlendirmesi sadece iki ödül’ün kabulu şeklinde olmuştur. Kabul ettiğini açıkladığı ödül ‘lerden birisi Direklerarası Ödül’ü olmuştur.
Sanatçı alanında başarısı ve ödün vermeyen tavrı ile ciddi kaygularını yıllar önce bir küçük aykırı duavranışla hissettirmiştir.
Sanatın her alanında uğraş verildiği halde özen ve dikkatten uzak değerlendirmeler içimizi acıtmaya devam ederken Direklerarası’nın büyüyen başarısı bu yarışta rakiplerini yavaş, yavaş zorlamaya başlamıştır.
Genç Yetenekler ve Ödül Yavuz,Görsev,Dalkılıç ’ Tiyatro Sahnesiz’
(23) Yirmiüç kategoride değerlendirme yapan seyirci jürisinin tüm kategorilerde olduğu gibi özellikle ‘Genç Yetenekler’ de oldukça ciddi değerlendirmesi de sevindirmiştir.
Bir örnek olarak aldığım yazar-Ilan Hatsor çeviri- Nebil Tarhan ve yönetmen Varlam Nikoladze ile çalışan ve ‘Maskesiz’ adlı oyunla perdelerini açan ‘Tiyatro Sahnesiz’ oyuncuları Furkan Yavuz,Nuri Görsev,Görkem Dalkılıç olmuştur.
Kostüm-Dekor Varlam Nikoladze,Ses – Işık Merve Tokgöz tarafından yapılan oyun, İzmit İSM ile İstanbul Gri Sahne de seyircisi ile buluşmuştur.
Ödül dağıtım töreni sonrası sohbet etmek imkanı bulduğum oyuncuların, bir Vakıf Üniversitesinin oyunculuk bölümü mezunu olduklarını öğrendim.
Başarıya giden yolun en başında olan gençler’İnsana dair her şeyin onların ilgi alanlarında olduğunu,insanla, insanı buluşturmanın temel hedefleri olduğunu bunu da sahnelerine taşıdıkları ilk projelerinde gösterdiklerini söylemişlerdir.’
Ve ‘Yaşasın İnsan,Yaşasın Sanat ‘sloganları ile onlara veda ederken gençler ve tiyatro için ümitlerimin de yinelendiğini hissetmiş olmak da beni bu konuşma ile mutlu etmiştir.
Ödül ve Kategori
Direklerarası ödüllendirme de yenileşmek ,değişmek,gençleşmek,önemsemek , önemsenmek ,teşvik de tüm kategorilerde başarı ile birlikte seyirci jürisinin hareket noktası olmuştur.
Ödül Takdim ve…..
Turgay Tural,Filiz Pala, Ömer Can Derman,Serpil Baygören,Semih Dilsiz.Leyla Zerger Sidal,Reyhan Aslancan,Özlem Bul,Nevin Can, Bora Saygı,Hasan Saltekin,Aysel Yörükoğlu,Gökay Genç,Şebnem Aytaç,Ender Arı, Hasan Erkek,Murat Kocalar,Simten Gündeş,Ersin Altay,Özer Eker, Füsun Akmen Balkaya.
(Ödül takdimi seyirci jürisi ile birlikte tiyatro dostları tarafından yapılmıştır.)
Ömer Şahinbaş ve değerli jüri ‘ye teşekkürümüz var!
Sevgili Şahinbaş ; Seyirci değerlendirmesi esasına dayalı yapmış olduğunuz değerlendirme sonucu ödüle hak kazanan tüm sanatçıları ve kurumları kutlar, Direklerarası Seyirci Jüri Değerlendirme Tiyatro Ödül Töreni için Başkan olarak siz Ömer Şahinbaş ve çalışma arkadaşlarınız ile emeği geçen herkes için yürek alkışlarımı sessizçe ama çok içten sahnenize bırakıyorum , yeniden görüşmek üzere…………
Füsun Akmen Balkaya
24.04.2016/KKM-İST
Ek
XVI Direklerarası Ödül Dağıtım Kategoriler
I- “5. Direklerarası Çocuk Ödülleri”
ÇOCUK OYUNLARI
Yapım: Dünyanın Yemeği, Tiyatrotem
Ödülü Almak Üzere Şehsuvar Aktaş
Yapım: Masal Fabrikası, Hayalbaz Oyun Atölyesi
Ödülü Almak Üzere Mehmet Erbil
Yapım: Yuno, Tatavla Genç
Ödülü Almak Üzere Derya Yıldırım
Yapım: Zaman Makinası2- Albert Einstein, Tiyatro 34
Ödülü Almak Üzere Altan Tezel
2- ‘’ DİREKLERARASI SEYİRCİ ÖDÜLLERİ”
Yurt dışı / Bulgaristan
Prodüksiyon
Kırcali Kadriye Latifova Tiyatrosu, Boyacı
Oyunun Yazarı: Tuncer Cücenoğlu’nu
Emek Ödülleri
Metin Zakoğlu
Ümit Denizer ve Turgut Deniz
Kurum Ödülleri
İş Oyuncuları, Bahar Noktası
Oyunun Yönetmeni Abdullah Cabaluz
Maltepe Belediye Tiyatrosu, Yer Altındakiler
Oyunun Yönetmeni Kubilay Erdelikaya
DİREKLERARASI SEYİRCİLERİNİN İSTANBUL’DA ÖDÜLE DEĞER GÖRDÜKLERİ OYUNLAR, OYUNCULAR VE TİYATROLAR VAR…
Çağla Çolak Beken, ODA Tiyatrosu
Geleneksel Vasıf Öngören Ödülü
Kasım Koçak
Yayın Kuruluşları
İstanbul Tiyatroları (Ödülü almak üzere Burcu Karakaya)
Müstehak Dergisi (Ödülü almak üzere Güney Zeki Göker)
Tiyatro Guide (Ödülü almak üzere Aycan Gürlüyer ve Mert Ataol)
Ümit Veren Yeni Tiyatro Grupları:
Tiyatro D.E.M, Kassandra Reality Show
Oyunun Yönetmeni Gökhan Doğrusoy
Tiyatro Sahnesiz, Maskeliler
Sahnesiz ekibi; Furkan YAVUZ, Nuri GÖRSEV, Görkem DALGIÇ
Genç Yetenek Ödülleri (İstanbul)
Ayça Zeynep Genç, Kassandra Reality Show,Tiyatro D.E.M
Dilek Dilan Saydut, EX S, E.S.E.K.
Özgün Yeni Oyun;
Özgün Yeni Oyun: Kamamber, Kara Kabare
Oyunun Yazarı ve Yönetmeni Şirvan Akan
Tasarım Ödülleri
Koreografi: Yeşim Alıç, Erkek Arkadaş, İstanbul Devlet Tiyatrosu
Özgün Tiyatro Müziği: Berk Kalyoncu, Açlık, Sarı Sandalye
Efekt Tasarımı: Cenk Taşkan, Frankenstein, Çolpan İlhan&Sadri Alışık Tiyatrosu
Işık Tasarımı: Cem Yılmazer, Hayal-i Temsil, İBB Şehir Tiyatroları
Kostüm Tasarımı: Candan Tuna Günay, Erkek Arkadaş, İstanbul Devlet Tiyatrosu
Sahne Tasarımı: Barış Dinçel, Yarın Başka Koruda, Bakırköy Belediye Tiyatrosu
Komedi
Komedi Kadın Oyuncu: Zeynep Kankonde, Bütün Kadınların Kafası Karışıktır, AYSA Prodüksiyon
Komedi Erkek Oyuncu: Tolga Çıklaçiftçi, Polisler, 3 MOTA
Küçük SalonKadın Oyuncu: Zeynep Dinsel, Soğuyunca Acımaya Başlar, Tiyatroperest
Küçük Salon Erkek Oyuncu: Barış Gönenen, Kabileler, İkincikat
Yardımcı Kadın Oyuncu: Nazan Yatgın Palabıyık, Fehim Paşa Konağı, İBB Şehir Tiyatroları
Yardımcı Erkek Oyuncu: İlker Yasin Keskin, Kim Var Orada, BGST
Kadın Oyuncu: Kadın Oyuncu: Ayça Bingöl, Hansel ve Gretel’in Öteki Hikayesi, Oyun Atölyesi
Erkek Oyuncu: Erkek Oyuncu: Cüneyt Yalaz, Kim Var Orada, BGST
Yenilikçi Tiyatro; Yenilikçi Tiyatro: Dönence, Küçük Salon Oyuncuları
Oyunun Yönetmeni Emre Tandoğan
Oyun yazarı ödülü; Oyun Yazarı: Halil Babür, Kasap, İkincikat
Başarılı Yönetmen Ödülü; Yiğit Sertdemir, Hayal-i Temsil, İBB Şehir Tiyatroları
Ensemble (Canlandırmada Bütünlük) Yoldan Çıkan Oyun, Talimhane Tiyatrosu işbirliği ile Zorlu PSM Prodüksiyon
Oyunun Yönetmeni Lerzan Pamir
Komedi Ensemble: Necmiq, E.S.E.K.
Tek Kişilik Prodüksiyon; Dil Kuşu, Şermola Performans
Ödülü Almak üzere Tülin Özen
Müzikal Prodüksiyon; Yalınayak Müzikhol, Altıdan Sonra Tiyatro
ödülü Yiğit Sertdemir
Sürekli Mükemmeliyet; Ayşe Demirel, BBT
Özel Ödüller
1-Maltepe Belediye Başkanı Sayın Ali Kılıç
2-Direklerarası Seyircileri Jüri Özel Ödülü
Faik Ertener
(Sessizliğin İçinden, İstanbul Devlet Tiyatrosu)
Prodüksiyon; 12. Gece, İBB Şehir Tiyatroları
Genel Sanat Yönetmen Yardımcısı Özgür Kaymak
Not ; Liste Direklerarası tarafından verilmiştir.